RLSA – Az ördög meg a részletek

Tartalomjegyzék

RLSA vagy nagyon egyszerűen: remarketing célzás a Google Keresőjében. Nagyon izgalmas lehetőség, de kevesen tudják, hogy nem ugyanazon feltételek mentén használható, mint a Google Display Hálózaton megszokott célzás. És most jött még egy extra korlát.

 

Google AdWords Remarketing Lists for Search Ads (RLSA)Remarketing célzást használni a Kereső hirdetéseknél sok-sok lehetőséget ad a hirdető kezébe:

  • Ha tudjuk, hogy járt az oldalunkon már a felhasználó (esetleg adott részén az oldalnak), akkor megadhatunk magasabb licitet a hirdetéseinknek, amíg nem konvertál az oldalon
  • Ha netán egy webshopban hozzáadott a kosarához egy terméket és még mindig keres a termékkel kapcsolatban, adhatunk gyorsan egy kupon ajánlatot, nehogy máshol vegye végül meg
  • Licitálhatunk olyan keresésekre, amelyekre elsőre nem szeretnénk, mert nem túl szorosan relevánsak, de ha mellé vesszük, hogy már járt a felhasználó az oldalunkon, hirtelen sokat nő a relevancia
  • stb.

Kevesen tudják azonban, hogy az RLSA használatának további korlátai vannak a Display Hálózaton használt remarketinghez képest

  • 1000 cookie szabály: bizony-bizony, itt nem elég 100 cookie, hogy célozható legyen a lista, hanem 1000 cookie kell, ami már annyira nem is olyan kevés, de persze nem is giga sok
  • Van egy olyan szabály is, hogy ha valaki be van jelentkezve a Google fiókjába, akkor adatvédelmi okokból nem célozható RLSA kampánnyal, de ennek most nem találtuk nyomát hirtelen a súgóban, így inkább rákérdeztünk és javítjuk a cikket, amint biztos infónk lesz
  • És most itt a legújabb korlátozás: csak és kizárólag saját adattal táplálható ilyen lista, tehát ha netán bepakoltattunk egy remarketing kódot egy külső oldalba (mert azt egyébként lehet), akkor az így gyűjtött felhasználókat nem célozhatjuk mostantól a Google Keresőben remarketing technikával

 

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink