A Google+ halott. A Google+ halott?

Tartalomjegyzék

A csapaton belül is megoszlanak a vélemények arról, hogy a Google+ körüli események végső soron azt mutatják, hogy a Google szépen lassan eltemeti a szolgáltatást vagy valóban egy olyan belső átstrukturálás folyamatát látjuk, aminek a végén egy másfajta termék „születik”.

Google+Amit most tehát leírok, az inkább saját vélemény, lehet ellene vagy mellette érvelni, de számomra nagyon érdekes volt olvasni a Marketing Land friss cikkét a témában, ahol Mark Traphagen fejtegeti, miért is nem lehet azt mondani, hogy a Google+ halott.

Elég terjedelmes cikk, szóval érdemes akár hétvégére is félretenni, néhány szemelvény, amit fontosnak tartok kiemelni:

In addition to what I said in that post, I’d add now that what is happening with Google+ simply doesn’t fit the typical Google scenario for shutting down a product. This is important because one of the primary arguments put forth by supporters of the “walking dead” theory of Google+ is Google’s track record of discarding products with little sentimentality. Google Reader, Buzz, Wave and other products are trotted out as witnesses for the prosecution.

Gondoljunk csak vissza arra, hogyan lett vége több kedvenc vagy nem túl népszerű szolgáltatásnak: spártai módon bejelentették, hogy pár hét/hónap és vége, majd amikor eljött az idő és létrejött 46 petíció több százezer aláírással a döntés ellen, egyszerűen kihúzták a madzagot a konnektorból.

A Google+ esetében ennek nyomát sem látni, sőt, miután tavaly jelentős fejcserés támadás volt a termék élén, a fejlesztések sem álltak le, csak sokkal kevésbé látványos módon jelentek meg.

Tény, hogy a Google+ termékmenedzserei eddigi tevékenységeik során számos súlyos hibát is elkövettek: az, hogy letolták az emberek torkán a nyilvános profil létrehozását, hogy maguk alá gyűrték a YouTube comment rendszerét csak néhány olyan pont, ami valóban hibás döntés volt és nem csak innen visszanézve, hanem már akkor látható volt ez, amikor megtörténtek a bejelentések.

Külön kell azt is kezelnünk, hogy milyen a Google+ ismertsége itthon és külföldön. Itthon valóban kevesen használják és jellemzően akik használják, ők is talán inkább a tech körből jöttek ki, bár látok itt filmes közösséget, állatbarátokat vagy épp főzős közösséget is. De gondoljunk csak bele, hogy itthon hasonlóan elég jól körbeírható, kik használnak Twittert. Messze nem annyira mindenki, mint teszem azt az USA-ban vagy UK-ben. Ettől még a Twitter nem halott és nem nyírja ki senki.

Én nagyon egyet tudok érteni azzal a gondolattal, hogy ami most végbe megy, az a Google+ tisztulása. Már nem akarnak Facebook klón lenni, viszont ott van a potenciál, hogy akik más megközelítéssel keresnek közösségeket, azokat jobban bevonja a használatba. Erre kiváló példa a legtöbb közösség vagy a nem is annyira régen bevezetett gyűjtemények. Érdeklődésekről van szó és ne feledjük, hogy a Google bevétele továbbra is első sorban a hirdetésekből fakad. Végső soron a Google+ közösségeiben és gyűjteményeiben is kifejezzük érdeklődésünket egy-egy téma iránt, ami akár fontos adat lehet a Google számára a még pontosabb profil meghatározáshoz is.

Szóval nem mondom, hogy nem jön el a kaszás, de ha mégis, előtte futnak még pár kört a termékkel, az biztos.

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink