Költség adatok attribúciója AdWordsben

Tartalomjegyzék

Érdekes újdonság érkezett AdWordsbe, aminek a segítségével okosabban kalkulálhatunk CPA-t AdWordsben: az eddigi attribúciós modellezés újdonsága hasznos lehet minden hirdetőnek.

AdWords költség attribúció

Akik Google Analyticsben már használják az attribúciós riportokat, azok számára nem lesz újdonság, hogy nem csak a konverziók darabszámát lehet különféle matek szerint leosztani a konverziót megelőző fizetett kattintások között, hanem elemezni lehet ezen fizetett hirdetések cost-per-action/acquisition (CPA) értékét is.

Ez a lehetőség érkezett meg most AdWordsbe is, ahol a Kereső kampányok között lehet analizálni a különböző attribúciós modellek által generált CPA-t. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy attól függően, milyen kérdésre keresünk választ, más és más eredményeket kaphatunk, amelyek segítenek megválaszolni az adott kérdést.

Például az ún. „first click” attribúció alkalmazásával könnyedén megválaszolhatjuk azt a kérdés, hogy „hova költsünk még, ahol az új látogatókból később, akár egy másik kampányban konverzió szülessen”.

De például egy pozíció alapú modellel jobb képet kaphatunk arról, mely kampány elemek az igazán fontosak a végső konverziók szempontjából.

Általános módszertan, kotta sajnos nincs az attribúciós modellekkel kapcsolatban, sok-sok kísérletezés és teszt kell, hogy megtaláljuk a számunkra leginkább hasznos matekot, de megéri, mert segít abban, hogy eltávolodjunk attól, hogy silókban gondolkodjunk és az összképet vizsgáljuk. Akik számára még nagyon új a téma, azoknak érdemes ezzel a webináriumunkkal elindulni, ahol átvesszük az attribúció alapjait és alapvető hatását a különféle rendszerekben.

Az AdWords ezzel eggyel közelebb lépett ahhoz, hogy a DoubleClick Search-ben elérhető attribúció modellezés legyen elérhető AdWordsben is, de azért amit DoubleClick-ben ezzel tenni lehet, az még mindig egy nagyságrenddel több 😉

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink