Megújult Dinamikus Keresési hirdetések AdWordsben

Főleg webáruházakban, listing oldalakon lehet hasznos az AdWords Dinamikus Keresési Hirdetéseit használni, ahol sok-sok termék/tartalom jelenhet meg sokféle kategóriában és ahol ezek sűrűn változnak, egyik elérhető lesz (mert készleten van), másik ideiglenesen lekerül az oldalról, stb.

Ehhez a funkcióhoz jelentett be a Google egy frissítést, amellyel még gördülékenyebb lehet a kampányok kezelése.

A DSA-ról röviden

A DSA (Dynamic Search Ads; Dinamikus Keresési hirdetések) egy nagyszerű módja annak, hogy kulcsszavak nélkül hozzunk létre olyan Kereső kampányokat, amelyek minden olyan keresésre megjelennek, amely kapcsolódik a hirdetett termékhez, tartalomhoz.

Igazából első sorban olyan oldalakhoz tervezték, ahogy nagy mennyiségű és gyakran frissülő, változó tartalom jelenik meg. Programozás nélkül azt például elég nehéz kézzel napi szinten kezelni, hogy mely termékeket lehet ma éppen hirdetni és melyeket nem, mert mondjuk most épp nem sikerült készletet beszerezni és bizonytalan az elérhetősége.

A DSA-val könnyedén leírhatjuk, weboldalunk mely részét szeretnénk hirdetni és milyen kritériumok alapján szeretnénk bizonyos oldalakat kizárni a megjelenésekből. Például ha az oldalon megjelenik az: „A termék jelenleg nem elérhető” felirat, akkor beállíthatjuk, hogy ezt a terméket ne hirdesse a rendszer.

A technológia a DSA mögött maga a Google Kereső és annak a saját indexe, ami a normál, nem fizetés (aka. organikus) találatok megjelenítéséért felel. Nagyon leegyszerűsítve ha egy oldal egy keresésre meg tud jelenni az ingyenes találatok között bárhol, bármelyik oldalon, akkor azt lényegében ki tudjuk emelni hirdetésként a találati lista elejére.

Ajánlott kategóriák

Ehhez jött most hozzá egy újítás, aminek a segítségével a rendszer képes maga kategóriákba szervezni a tartalmakat a maga rendszerezése alapján.

AdWords DSA: ajánlott kategóriák

A rendszerezés ráadásul kétszintű, célozhatunk még specifikusabb részeket az oldalunkról, amelyek a teljes tartalom néhány százalékát teszik ki. Ehhez a rendszer javasolt liciteket ad, valamint most már azt is megmutatja, többek között milyen keresésekre jelenhet meg hirdetésünk és az hogyan fog kinézni:

AdWords DSA: hirdetések előnézete

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink