AdWords

Újdonságok, érdekességek, okosságok Google AdWords témában


R.I.P. RLSA


Dátum: 2013. 11. 08.

Még nincs egy éves, és máris kivégzőosztag elé került. De nem a versenytársak, hanem a Google saját maga végzi ki az egyik termékét.

RLSA – Remarketing Lists for Search Ads.

2013 júniusától elérhető mindenkinek, 2012-tól bétában volt elérhető. Mindenki által ismertebb nevén a Search Remarketing. Vagyis egy remarketing lista, amellyel már nem csak a Content-ben, hanem a Google keresőben is lehetett remarketinggel célozni.

Igaz, idegesítő hibákkal volt tele (például nem lehetett keverni más remarketing listákkal, vagyis fel kellett venni egyszer egy RLA listát, valamint e mellé egy ugyanilyen content remarketing listát is. De túléltük, szívesen használtuk, jó is volt.

Erre ma reggel szól a Tomi, hogy ez most valami miatt ezt látja az egyik fiókban:

Screen Shot 2013-11-08 at 13.36.12

Gyors utánaérdeklődés, és kiderült, valóban, a Search Remarketing lista minimum mérete nem 100, hanem 1000 felhasználó. Okot nem láttunk. CSAK.

És egy kis hab a tortára:

“The search list doesn’t include users who are signed-in to Google. This is an effort to protect user  privacy.”

Mivaan? Itt az AdWords “not provided”-ja? Vajon mi miatt nem lehet felvenni a remarketing listára azt az embert, akiről:

– nem tudjuk kicsoda
– nem tudjuk személy szerint hogy mire keres (csak összesített statokat kapunk)

És ennyi. Itthon így is eléggé nehéz néhány esetben a remarketing listákat összeszedni (mert mondjuk azokat gyűjtjük akik belekezdtek egy vásárlásba, de nem fejezték be), innentől nem elég hogy 1000 ember kell a minimum lista mérethez (hogy célozható legyen), de kizárják belőle azokat akik belépve neteznek. Miközben a google (igen, így kisbetűvel mint a nemecsek ernő), mindenkit arra próbál ösztönözni, hogy maradj bejelentkezve, legyél állandóan beazonosítható…

Tovább olvasom

Google AdWords akadálymentesítés


Dátum: 2013. 10. 10.

Régi, majdnem elfeledett műfajt indítok újra a blogon, az AdWords felületen található legfontosabb, és legnagyobb hibákat szerretném felsorolni, és megoldásokat adni a javításukhoz.

A Google nem kezdő a szakmában. Elég sok weboldalt készítettek már, és elég komoly tapasztalattal bírnak az UX design-ban. És mégis. Talán azért maradnak ott olyan buta (néhol kezdő) hibák, mert már nem veszik észre. Segítünk rovatunk következik.

1, Kereshetőség MCC szinten

Fura kérés egy cégtől, ahol a keresés a core business, hogy kereshető legyen a felülete? És mégis. Az MCC felületen csak azon a szinten működik a keresés amelyben vagyok. Egy komolyabb MCC struktúrában lazán van pár száz account, és amikor kapok egy levelet, hogy az 123-456-7890 számú accountban nem sikerült a kártyaterhelés, akkor néha úgy érzem, az lenne a korrekt, ha
a, adnának egy linket is az értesítő levélben, amely egyenesen odavisz
b, kereshető lenne az MCC struktúra teljes faszerkezete
Csak a margóra: A cimkék kereshetőek teljes MCC szinten, akkor más (szabad szöveges keresés) miért nem elérhető?
MCC keresés

2, Rugalmasabb MCC struktúra

Ha már az MCC-nél járunk. Melyik ügynökségnek nem gyűlt meg még a baja azzal, hogy a jelenlegi MCC logika alapján nehéz (olvasd: lehetetlen) egy korrekt hierarchiát létrehozni, hogy mindenki CSAK azt lássa amire jogosult. Hiányzik például annak a lehetősége, hogy egy accountot, ugyanazon stuktúrában valahol máshol, egy másik felhasználó is láthasson (hahó, alias vagy link, egyik sem ismeretlen, gondolom).
Ugyanígy, nagyszerű lenne a kezdőoldalon egy navigáció térkép, hogy ne kelljen böngésző bookmarkokkal közlekedni az egyes fiókok között, hanem lehetne egy “térkép”, amely egyenesen oda visz ahová szeretném (4 szintű MCC stuktúrában csak a navigáció sok időt elvesz a bookmark-ok nélkül).

3, Használhatóbb dátumválasztás

Itt már majdnem volt egy egészen jól használható verzió, és… és akkor fejlesztettek, és visszaléptek. Aki napi szibnten használja, tudja miről beszélek. Most egy dátum időszak kiválasztása lazán 7-8 katt (és ez volt kevesebb is).
Csak kérdezek:

– ha már kiválasztottam az első dátumot, majd kiválasztom a másodikat is (duplakatt). Akkor minek kell még egy katt hogy akkor ugye Apply? (bocs, de ez nekem erésen Microsoft-os gondolkodás, ot sem tudtam ennyi év alatt kitalálni, hogy az Apply és az OK miért van egymás mellett, amikor mindkettő ugyanazt váltja ki (csak ha az Applyra nyomok, akkor utána még az OK-t is meg kell nyomni). Plusz az adott hónap soraiban elöl és alul, az előző és a következő hónap napjai miért nem jelenhetznek meg (hely ott van, max kicsit szürkével lenne jelölve, hogy az nem ez a hónap)

Így:

Screen Shot 2013-10-10 at 17.30.13

De nem akarok én UX szaki lenni, erre vannak nagyszerű elmék, gyakorlati tapasztalattal rendelkező emberek. Az a lényeg, hogy a dátumválasztás sux.

4, Számlázási felület, ott az előjelek, és a számok.

Screen Shot 2013-10-10 at 17.36.45

Rémálom, meg egy kicsit odébb. Akivel eddig beszéltem, és napi szinten kezel kampányokat, mindenkinek ez volt a mumus. Nem csak a folyamatosan változó logika és felület, de a visszatérítések összegei, inkozisztens számok a rendszerben és a számlákon (na ugye, kinek nem kellett még az ügyfélnek magyarázni, hogy miért van az eltérés? Ugye?)

Értem én hogy a pénzügyesek átvették az irányítást a felület felett, de azért egy erélyes szakembert illett volna ott hagyni, nem csak azokat akik lefeleküdtek az erőszak előtt…

A téma abszulút (negatív) győztese amikor egy MCC-ben egy MDO szerződés alatt kell kezelni a számlákat. Na az a szuper helyzet. egy frissen létrehozott fiókban újra megadni a számlázási adatokat, priceless. Nincs erre valami jól működő (ennél jobb) metódus?

5, … és még apróságok

Filterezésnél a kitöltött mező után nem működik az Enter, kattintani kell,

Ügyesen elrejtett fícsörök (na, fejből: hogyan kell letiltani a lapozás alatti hirdetésmegjelenítést?

(Display Network : alul(!) Exclusions : ott Categories, add exclusions : ott legördítve Below the fold)

Jöhetnek a további ötletek (hátha a nagy tesó figyel 🙂

Tovább olvasom

Pin It on Pinterest