A „Privacy éve” olyan címke, amit szerintem már legalább 3-4 éve ráaggatunk majd’ minden évre a szakmában, ahogy régen a „Mobil éve” plecsnit. De talán 2024 tényleg a privacy éve.
… éve, de most már tényleg
Emlékszem, hogy sok évvel ezelőtt, amikor egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy egy weboldalt mobiltelefon kijelzőre optimalizáltan is meg kéne tudni jeleníteni és amikor még úgy tűnt, hogy az m. kezdetű weboldal címek lesznek az új www., jó 5-6 évig hallgattuk és mondjuk is, hogy „ez most már aztán a mobil éve, tessék haladni”.
De aztán rá kellett jönnünk, hogy ez nem egy év, hanem egy folyamat, amiben voltak early adopterek és voltak későn ébredők. Mondanom se kell, ki nyert akkoriban.
Adatvédelem, azaz a privacy first szemlélet
Hasonló íven vagyunk privacy fronton. A felhasználók személyes adatainak védelme régi téma, volt már róla szó a GDPR bevezetése előtti időkben is, de 2016 óra még inkább felerősödött ez az irány és várhatóan majd amikor hasonlóan nézünk vissza a „privacy éve” történéseire, akkor 2024 mindenképpen egy csúcspont lesz.
Legyél felkészült
Összeállítottunk egy „rövid” összefoglalót arról, milyen fontos teendők várnak nagyjából minden olyan cégre, akik az online térben hirdetnek. Ebben pedig partnerre találtunk az Ecommerce Expo szervezőiben, így ezt a listát nem itt, hanem az ő blogjukon olvashatod el.