Taxismarketing

Olvasom ezt a hírt, és megindult az agyam.

Elképesztő, hogy mennyi féleképpen lehetne marketinget dobni a taxis társaságok alá, de mégis, amit látok az továbbra is halvány… Nincs pénzük megfizetni egy marketingest?
Ugye amiről itt szó van az az, hogy az aggregátor(?) taxis app (taxis társaságoktól független, velük szerződött cég lehet), az éjszakai fuvaroknál azt követeli meg a sofőröktől, hogy éjszaka, az egyedül utazó női utasok esetében várják meg amíg a hölgy bezárja az ajtót maga mögött a célállomáson. apróság, és mégis.
De csak végig kell gondolni. Mennyi egyéb módon lehetne reklámozni egy taxis céget?
– kérésre kombi taxit küldünk nagy csomagokhoz
– nemdohányzó
– női sofőr
– adott kerülteken belül (kisvárosban is működik!) fix áron
– reptéri transzfer (na erre ugranak, ez van is)
– te vezethetsz (miért ne?)
– share a ride-ra nyitottaknak (olcsóbb az utad ha van valaki aki ugyanabba az irányba megy)
– “kedvenc sofőr” opció előrendelés esetén
– weboldalon foglaláskor előre fixálható ár
– angolul (más nyelveken) beszélő sofőr
– külföldi ismerősért küldött autó (beszél nyelvet, én fizetem a végcélnál)
– társalgásra nyitott (és hajllandó) sofőr
– ennek az ellenkezője: nem társalog, nem beszélget
– rendszeres gyerek hazaszállítás a suliból (tánóráról, stb) – amikor hazaért, SMS-t kapsz
– csomagszálítás, bevásárlás, stb
– csúcsidőszakon kívül kedvezményes tarifálás
– kisállat is utazhat az autóban
– gyereküléssel is rendelkezik az autó
– olyan sofőrrel akinek még soha nem volt balesete (feláras)
– van mobil WiFi az autóban
– vállal bevásárló körutat (órára, fix árért)
– van az autóban kismama pocakra való biztonsági öv
– ha már itt járunk, olyan autó amiben a pocakosok is kényelmesen utaznak (magas ülés)
Ugye, hirtelen mennyi ötlet, mennyi elképzelés lehetséges, és ennek a töredékét sem látjuk élesben? Vajon mi az ok? Miért? Túl jó biznisz a taxi, vagy egyszerűen nem értenek a marketinghez?
Azt látom, hogy sokszor más cégek sem képesek elszakadni attól amit ők tudnak, és elképezlni sem tudják azt, hogy egy boltot mondjuk azért látogatnának emberek, mert van egyfős háztartásra készült termékválasztéka. Vagy ruhabolt, ahol CSAK a kövér emberekre vannak ruhák (ilyen van), vagy étterem, szálloda ahová bevihető a kutyus (ilyen is van), vagy sorolhatnám.
A fealdat az, hogy gondold végig a saját vállakozásodat. Vajon jól reklámozod magad?

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink