Analytics audit

Egy weboldal, egy applikáció mérései komplex és összetett, érzékeny és sérülékeny rendszert alkothatnak. A rendszeres analytics audit segíthet abban, hogy a riportokban megjelenő adatokban megbízhassunk és azokból helyes következtetéseket vonjunk le.

Miért szükséges a rendszeres analytics audit?

Amikor egy weboldalon vagy applikációban beállítunk bizonyos mérési pontokat, majd azokból riportokat készítünk, jellemzően abba a tévhitbe ringatjuk magunkat, hogy itt már csak elemzésre van szükség, a vár már áll, a katonák védik.

Sok haladó mérés azonban a weboldal kódjához kapcsolódik. Amikor a fejlesztők változtatnak valamit ezen a kódon, akkor előfordulhat, hogy egy korábban beállított jó mérés eltűnik vagy hibás adatokat ad ki. Ez észlelni nem feltétlenül triviális feladat.

Bizonyos folyamatok az alkalmazottak, partnerek megfelelő munkáján múlnak: a Google Ads-en kívül kezelt kampányok megfelelő címkézése például jellemzően nehezen automatizálható teljesen, így előfordulhat, hogy az eredmények értékelése azért válik nehézkessé vagy épp lehetetlenné, mert valaki nem tartotta be a megfelelő szabályokat.

Az ilyen és hasonló problémák felderítésére lehet hasznos, ha rendszeresen, akár 1-2 havonta analytics audit készül.

Hogyan tud ebben segíteni a JabJab Online Marketing?

Egy első, átfogó audit után rendszeresen átnézzük a keletkező adatokat, a használt funkciók körét. Pontokba szedjük azon fontos elemeket, amelyeket egy analitika auditja során fontosnak tartunk ellenőrizni.

A keletkező riport jellemzően csak az első lépése egy átfogó projektnek. Az auditból kieső problémák jellemzően a mérések helyes beállításával kezelhetőek. Az így nyert többlet adatokból Google Data Studio riportok, dashboardok készülnek. Egyes esetekben az adatokat felhős data lake segítségével rendszerezzük Google BigQuery-ben.

Egy ilyen komplex rendszer biztosítja, hogy a mérések ne csak egy elvégzendő kötelező feladat legyen, hanem szerves része az online stratégiának, mozgatórugója a cég működésének.

Analitika szolgáltatások

A sikeres cégek egyik legfontosabb felismerése, hogy egy sikeres online stratégia nem csak az akvizíciós tevékenység optimalizálásán múlik. Legalább annyira fontos a weboldalon belüli folyamatok optimalizálása, amelyhez elengedhetetlen a meglévő mérések alapos auditja, további hasznos mérések bevezetése, azokból a napi, heti és havi munkát támogató riportok, dashboardok készítése, az egyes weboldal részek megfelelő és rendszeres A/B tesztelése.

Google Marketing Platform partnerként a JabJab Online Marketing hivatalos minősítéssel rendelkezik arról, hogy a Google analitikai termékeit magas színvonalon, komoly szakértelemmel tudja ügyfelei számára alkalmazni.

Google Analytics 4 bevezetés

A Google Analytics 4 a népszerű analitikai eszköz alapjaiban újra gondolt változata. Bevezetése gondos lépéseket igényel, amiben örömmel segítünk cégének.

Audit

Analytics audit

A rendszeres analytics audit segíthet abban, hogy a riportokban megjelenő adatokban megbízhassunk és azokból helyes következtetéseket vonjunk le

Analytics mérés beállítás

Számos cég gondolja azt, hogy a weboldal elkészültével kapott Analytics mérés beállítás megfelelő és elégséges a felmerülő üzleti kérdések megválaszolásához.

Firebase mobil applikáció mérések

Mobil app mérések

Egyre több cég jelenik meg mobil app változattal weboldalából, viszont csak kevesen foglalkoznak a mobil app mérések kérdéskörével