Google Tag Manager


Réges régen, egy messzi, messzi…. na jó, ez elcsépelt felütés, de mégis: a web hőskorában talán sokunk emlékszik még milyen volt regisztrálni egy ingyenes látogató számláló szolgáltatásba, ami akkor még messze nem a Google Analytics volt, és nézni, tegnap mennyi látogatunk volt és ez több-e vagy kevesebb a konkurensünknél?

A weboldalak azóta sokat változtak. Nem csak a megjelenésük, a működésük is. Nem csak a működésük, a mögöttes tartalom is.

Az első dolog, ami általában egy új weboldal életében napirendre kerül, a látogatók mérése. Ez jellemzően (de nem okvetlenül) a Google Analytics rendszerével történik, amihez egy kis programkódot kell hozzáadni minden oldalhoz. Attól függően, mennyire egyedi a weboldalunk, ez lehet akár komoly kihívás is a weboldalak leíró nyelvéhez nem értő tulajnak, de akár egyszerű feladat is.

Amikor elkezdjük ezt az oldalt hirdetni, nem ritkán a Google AdWords hirdetési rendszere merül fel, mint hirdetési csatorna. Ha itt okosan akarunk költeni, a minimum, hogy mérjük a konverziókat. Ehhez további kis kódokat kell elhelyezni a weboldalunkba. Aztán ha felfedezzük a remarketinget, máris újabb kód beszúrása a feladat. Aztán jön a Facebook, esetleg az Etarget, más hirdetési rendszerek: mind-mind újabb kódok beillesztését jelenti weboldalunkba.

Felmerülhet a kérdés: lehetne-e ezt egyszerűbben, talán úgy, hogy ne nagyon kelljen az embernek érteni a web kódolás szintű rétegéhez?

A válasz persze az, hogy lehet: ma már számos ún. tag management system (TMS) létezik, amelyek elsődleges tulajdonsága, hogy a weboldalba jellemzően egy kódot kell egyszer beilleszteni (alap szinten), minden más kódot egy intuitív webfelületen tudunk “beszerkeszteni” oldalunkba. Egyszerű, gyors, jól követhető.

A Google Tag Manager a Google ingyenes TMS szolgáltatása. Ahogy a Google Analytics esetében, úgy itt is az elindulás egyszerű lehet. De ha igazán ügyesek akarunk lenni és a dolgok mélyére ásunk, rá kell jönnünk: ehhez is érdemes lehet szakembert keresni és olyanra bízni egy komplex implementációt, aki már rendelkezik a megfelelő tapasztalattal.

A JabJab Online Marketingnél a legtöbb Analytics referenciánk Google Tag Manager segítségével valósult meg, így bátran és büszkén állítjuk magunkról: értünk hozzá.

Vegye fel velünk a kapcsolatot még ma!

Pin It on Pinterest