Google Optimize 360

A Google Optimize Google Marketing Platform részeként a weboldalak A/B teszteléséért felel, valamint tartalmi perszonalizációs funkciókat lát el. Segítségével statisztikailag megalapozott döntéseket hozhatunk weboldalunk megjelenésének változásaihoz, valamint testre szabhatjuk az egyes weboldal elemek tartalmát aszerint, hogy épp ki nyitotta meg az adott oldalt.

A Google Optimize 360 értékesítését a Google 2022-ben lezárta. A meglévő előfizetők már nem tudják meghosszabbítani az előfizetést, új szerződéseket pedig már nem fognak be.

A magasabb Google Optimize limitek kihasználásához mostantól Google Analyitcs 360 licenszre van szükség, amelyben többlet költség nélkül, automatikusan járnak az emelt Google Optimize funkciók.

Google Optimize többlet lehetőségek Google Analytics 360 licensz mellett

Az alábbi táblázatban foglaltuk össze a legfontosabb különbségeket az ingyenes és a prémium verzió között:

Google Analytics StandardGoogle Analytics 360 mellett
Kinek a leginkább megfelelő?Elsősorban kis és közepes cégeknek, helyi KKV-knakNagy weboldal forgalmat bonyolító cégeknek, több országban működő cégeknek, adat alapú döntéshozatalt támogató cégeknek
Google Analytics adatokra épülő célzásokVanVan
Multivariáns tesztek16 kombináció32 kombináció
Kísérletek céljaiElőre beállított célokAd hoc célok
Egyszerre futó tesztek száma525
Egyszerre futó perszonalizációk1025
Service Level AgreementNemIgen, garantált rendelkezésre állás mellett

Folyamatos A/B tesztelés = Sikeres weboldal

Egyes tapasztalati értékek szerint csak minden 7-dik A/B teszt végződik sikerrel, tehát 6 esetben a teszt során nem sikerül eldönteni, hogy melyik szöveg, kép, szín, stb. módosítás válik valóban hasznára a weboldalnak. Épp ezért fontos, hogy minél több aloldalon, minél több teszt legyen párhuzamosan futtatható.

Perszonalizáció, avagy remarketing saját felületeinken

Számos cég használja napjainkban a remarketing-et, mint célzási lehetőséget különféle hirdetési hálózatok segítségével. Ennek során a felhasználó olyan testre szabott hirdetést kaphat, amely idomul azokhoz az interakciókhoz, amiket saját weboldalunkon tett vagy épp nem tett.

Hasonló testreszabást végezhetünk el a Google Optimize perszonalizációs funkciójával: a felhasználó lokációja, eszköz paraméterei vagy épp a weboldalon elvégzett műveletek alapján testre szabhatjuk üzeneteinket, így ugyanazt a weboldalt minden felhasználó olyan tartalommal, olyan verzióban lát, ami éppen a számára a leginkább hasznos és releváns információkat, ajánlókat, linkeket tartalmazza.

Google Marketing Platform támogatás

A JabJab Online Marketing minősített Google Marketing Platform partnerként nem csak az ingyenes analitikai termékekhez nyújt teljes körű támogatást, de lehetőséget biztosít hivatalos viszonteladóként igénybe venni a prémium termékek további lehetőségeit.

Google Marketing Platform Sales Partner ügynökségként segítünk a többlet funkciók bevezetésében és folyamatos támogatásában.

Google Analytics 360

A Google Analytics 360 a mindenki számára ismert Google Analytics prémium verziója nagy forgalmú weboldalak és cégek igényeihez igazítva

Google Tag Manager 360

A Google Tag Manager 360 a mindenki számára ismert Google Tag Manager prémium verziója nagyobb csapatok együttműködéseihez szabva.

Google Optimize 360

A Google Optimize 360 a mindenki számára ismert Google Optimize prémium verziója A/B tesztek futtatására és perszonalizációs feladatokra.