A Google Optimize Google Marketing Platform részeként a weboldalak A/B teszteléséért felel, valamint tartalmi perszonalizációs funkciókat lát el. Segítségével statisztikailag megalapozott döntéseket hozhatunk weboldalunk megjelenésének változásaihoz, valamint testre szabhatjuk az egyes weboldal elemek tartalmát aszerint, hogy épp ki nyitotta meg az adott oldalt.
A Google Optimize 360 értékesítését a Google 2022-ben lezárta. A meglévő előfizetők már nem tudják meghosszabbítani az előfizetést, új szerződéseket pedig már nem fognak be.
A magasabb Google Optimize limitek kihasználásához mostantól Google Analyitcs 360 licenszre van szükség, amelyben többlet költség nélkül, automatikusan járnak az emelt Google Optimize funkciók.
Google Optimize többlet lehetőségek Google Analytics 360 licensz mellett
Az alábbi táblázatban foglaltuk össze a legfontosabb különbségeket az ingyenes és a prémium verzió között:
Google Analytics Standard | Google Analytics 360 mellett | |
---|---|---|
Kinek a leginkább megfelelő? | Elsősorban kis és közepes cégeknek, helyi KKV-knak | Nagy weboldal forgalmat bonyolító cégeknek, több országban működő cégeknek, adat alapú döntéshozatalt támogató cégeknek |
Google Analytics adatokra épülő célzások | Van | Van |
Multivariáns tesztek | 16 kombináció | 32 kombináció |
Kísérletek céljai | Előre beállított célok | Ad hoc célok |
Egyszerre futó tesztek száma | 5 | 25 |
Egyszerre futó perszonalizációk | 10 | 25 |
Service Level Agreement | Nem | Igen, garantált rendelkezésre állás mellett |
Folyamatos A/B tesztelés = Sikeres weboldal
Egyes tapasztalati értékek szerint csak minden 7-dik A/B teszt végződik sikerrel, tehát 6 esetben a teszt során nem sikerül eldönteni, hogy melyik szöveg, kép, szín, stb. módosítás válik valóban hasznára a weboldalnak. Épp ezért fontos, hogy minél több aloldalon, minél több teszt legyen párhuzamosan futtatható.
Perszonalizáció, avagy remarketing saját felületeinken
Számos cég használja napjainkban a remarketing-et, mint célzási lehetőséget különféle hirdetési hálózatok segítségével. Ennek során a felhasználó olyan testre szabott hirdetést kaphat, amely idomul azokhoz az interakciókhoz, amiket saját weboldalunkon tett vagy épp nem tett.
Hasonló testreszabást végezhetünk el a Google Optimize perszonalizációs funkciójával: a felhasználó lokációja, eszköz paraméterei vagy épp a weboldalon elvégzett műveletek alapján testre szabhatjuk üzeneteinket, így ugyanazt a weboldalt minden felhasználó olyan tartalommal, olyan verzióban lát, ami éppen a számára a leginkább hasznos és releváns információkat, ajánlókat, linkeket tartalmazza.