A Google Optimize 360 a mindenki számára ismert Google Optimize prémium verziója A/B tesztek futtatására és perszonalizációs feladatokra. A Google Marketing Platform részeként a weboldalak anonim adatgyűjtéséért felel, amely megalapozza más Google termékek hatékony működését.
Ingyenes Google Optimize VS Google Optimize 360
Az alábbi táblázatban foglaltuk össze a legfontosabb különbségeket az ingyenes és a prémium verzió között:
Google Optimize | Google Optimize 360 | |
---|---|---|
Kinek a leginkább megfelelő? | Elsősorban kis és közepes cégeknek, helyi KKV-knak | Nagy weboldal forgalmat bonyolító cégeknek, több országban működő cégeknek, adat alapú döntéshozatalt támogató cégeknek |
Google Analytics adatokra épülő célzások | Nincs | Van |
Multivariáns tesztek | 16 kombináció | 32 kombináció |
Kísérletek céljai | Előre beállított célok | Ad hoc célok |
Egyszerre futó tesztek száma | 5 | 24, de ez emelhető |
Egyszerre futó perszonalizációk | 10 | 24, de ez emelhető |
Service Level Agreement | Nem | Igen, garantált rendelkezésre állás mellett |
* hit = mért interakció, jellemzően az oldalmegtekintések száma és mért Google Analytics események összessége. Még pontosabban a hivatalos súgó oldalon olvashat erről a fogalomról.
Folyamatos A/B tesztelés = Sikeres weboldal
Egyes tapasztalati értékek szerint csak minden 7-dik A/B teszt végződik sikerrel, tehát 6 esetben a teszt során nem sikerül eldönteni, hogy melyik szöveg, kép, szín, stb. módosítás válik valóban hasznára a weboldalnak. Épp ezért fontos, hogy minél több aloldalon, minél több teszt legyen párhuzamosan futtatható.
Perszonalizáció, avagy remarketing saját felületeinken
Számos cég használja napjainkban a remarketing-et, mint célzási lehetőséget különféle hirdetési hálózatok segítségével. Ennek során a felhasználó olyan testre szabott hirdetést kaphat, amely idomul azokhoz az interakciókhoz, amiket saját weboldalunkon tett vagy épp nem tett.
Hasonló testreszabást végezhetünk el a Google Optimize perszonalizációs funkciójával: a felhasználó lokációja, eszköz paraméterei vagy épp a weboldalon elvégzett műveletek alapján testre szabhatjuk üzeneteinket, így ugyanazt a weboldalt minden felhasználó olyan tartalommal, olyan verzióban lát, ami éppen a számára a leginkább hasznos és releváns információkat, ajánlókat, linkeket tartalmazza.