Google Shopping hirdetés

A Google Shopping a népszerű kereső árösszehasonlító oldala. Az itt megjelenő termékek egy ingyenes szolgáltatásból, a Google Merchant Center-ből jelennek meg. Termékeink számos helyen jelenhetnek meg Google Shopping hirdetés formájában: a Google Keresőben, a Display Hálózaton, de még YouTube hirdetésekben is.

Google Merchant Center – a termékkatalógus

Minden webáruház az elérhető termékeket egy ún. termék feed segítségével adja át a Google számára. Ebben megadja a termékek nevét, fotóját, aktuális árát, rendelhetőségét és más termék jellemzőit.

Fontos eleme minden termék feed-nek az átadható legfeljebb 5 egyedi adat. Ez számos módon képes csoportokba osztani a termékeket: profitabilitás, fontosság, húzó termék, katalógus termék, stb. Nagyon sok lehetőség van a termékeket olyan csoportokba sorolni, amelynek mentén a Google Shopping hirdetés is hatékonyabb lehet, a Shopping kampányok jobban optimalizálhatóak.

Ezt a feed-et a Google napi rendszerességgel frissíti, az árakat és rendelhetőséget ráadásul megfelelő weboldal kódok segítségével naponta többször is képes beolvasni. Ezzel kiemelt időszakban is biztosítható, hogy a felhasználók a Google felületein a legfrissebb adatokat látják.

Google Shopping hirdetés a Keresőben

A Merchant Centerbe feltöltött termékeket könnyedén összekötjük meglévő Google Ads fiókjával, így a megszokott Kereső kampányok mellett futhatnak a Shopping hirdetések.

Google Shopping hirdetés
Google Shopping hirdetés

A kampányok a hagyományos Kereső kampányokkal ellentétben nem kulcsszavak alapján jelennek meg. A feed-ből kapott terméknév és leírás segíti a rendszert automatikusan megtalálni a megfelelő kereséseket. A megjelenő Shopping hirdetésekben megjelenik a termék neve mellett annak képe és ára is, így a felhasználó már a kattintás előtt képes dönteni, hogy az adott áron érdekli-e az ajánlat.

Smart Shopping kampány

A Google Shopping hirdetés másik népszerű formája a Smart Shopping kampány. Ez egy olyan kampány típus, amely szintén az előbb bemutatott termék feed-ből dolgozik. A Kereső mellett automatikusan megjelenhet a Display Hálózat weboldalain és mobil applilkációiban, továbbá a YouTube-on videó hirdetéseink melletti kiegészítő elemként.

Ezzel jelentős többlet elérést ad, ami dacára a Display megjelenéseknek nagyon erős lehet webshop rendelésekben. A kampány ugyanis a webáruházból visszaérkező eladási adatok alapján optimalizálja magát, így alapvetően olyan felhasználók számára jelenik meg, ahol a rendelés leadása nagy valószínűséggel meg fog történni.

Performance marketing szolgáltatások

Bár fontos ismerni és beszélni az egyes hirdetési rendszerek által nyújtott lehetőségekről, a legtöbb sikeres performance marketing kampány mögött olyan online stratégia húzódik meg, amely ezen hirdetési rendszereket az adott feladathoz mérten használja ki.

Legyen szó B2C vagy B2B kampányról, számos lehetőség adott a sikeres kampányhoz.

Google Shopping hirdetés

Termékeink számos helyen jelenhetnek meg Google Shopping hirdetés formájában: a Keresőben, a Display Hálózaton, de még YouTube hirdetésekben is

Facebook hirdetés

Facebook hirdetés futtatása során számos helyen és formában jeleníthetünk meg a közösségi oldal felhasználóinak célzott hirdetéseket.

Instagram hirdetés

Instagram hirdetés futtatása során kiemelten fontos, hogy képpel és rövid videóval tudjuk átadni üzenetünket egy inkább fiatalabb célcsoportnak.

YouTube hirdetés

Egy YouTube hirdetés nagyszerű lehetőség videóval elmondani az üzenetet, ráadásul napjainkban egyre többször jelenik meg performance eszközként is.

LinkedIn hirdetés

LinkedIn hirdetés az oldal jellegéből kifolyólag főleg B2B kampányokban lehet hasznos, ott speciális célzásokkal érhetjük el a szakembereket.

Twitter hirdetés

A Twitter hirdetés a közösségi oldal hírfolyamában jelenik meg, elérve számos felhasználót B2B és B2C témában is

Bing Ads hirdetés

Piaci részesedése miatt Bing Ads hirdetés elsősorban USA-ban, UK-ben, Franciaországban és Németországban futtatható néhány további ország mellett

Waze hirdetés

Waze hirdetés megjelenhet egyszerű jelölőként a térképen vagy azon autósok számára akik épp állnak: a piros lámpánál vagy dugóban.

Quora hirdetés

Quora hirdetés ezen tartalmak között jelenik meg jellemzően szöveges formában, így jól célozza az adott témát, problémát kereső felhasználókat

Reddit hirdetés

Egy Reddit hirdetés a közösség témáját célozva vagy a felhasználók érdeklődési kategóiáit. Nem csak B2B, de B2C kampányokban is hasznos lehet.