Facebook Hirdetések


A vezető közösségi oldal hirdetési lehetőségei sok fajta kampány kialakítását teszik lehetővé a brand építéstől kezdve az eladásig. Bizonyos esetekben akár pontosabb célzást is adhat a célközönség elérésére.

Facebook Ads

A Facebook-ot se nagyon kell senkinek bemutatni, arról azonban érdemes lehet írni pár sort, hogy milyen lehetőségek kínálkoznak többek között adott felhasználók elérésére.

Facebook hirdetésekkel hirdethetjük weboldalunkat, de lehetőségünk van Facebook üzleti oldalunkra is forgalmat terelni, továbbá videót is megjeleníthetünk és mobil applikációt is hirdethetünk.

Facebook hirdetések megjelenési helyei

  • Jobb oldalon: a legrégebben elérhető hirdeti hely. Formátuma sokat változott az utóbbi években, hatékonysága is változó. Érdemes kitesztelni, mennyire hatékony itt a megjelenés, mert vannak olyan esetek, amikor olcsóbban lehet konverziókat hozni innen.
    Az egyetlen hely, ahol megjeleníthetünk hirdetéseket anélkül, hogy lenne Facebook üzleti oldalunk, ilyenkor a hirdetések fixen egy általunk megadott oldalra vezetnek a kattintás után. Ez az elhelyezés csak desktop-on érhető el, elesve így számos olyan felhasználótól, akik (csak) mobilon használják a Facebook-ot
  • Hírfolyamban (news feed): ehhez a megjelenéshez már aktív Facebook üzleti oldal szükséges. Nagy előnye többek közözött, hogy a többi hírfolyam tétel között jelenhetünk meg pontosan olyan formátummal, mint bármilyen más organikusan megosztott bejegyzés. Ebből kifolyólag kevésbé lehetünk zavaróak, jó célzással jobban illeszkedik hirdetésünk a környezetbe. Ez a hirdetés megjelenhet a Facebook mobil oldalán és mobil appjaiban is, ami nagyon fontos az elérés szempontjából, itt ugyanis a felhasználók nagyon nagy százaléka használja mobilról a közösségi oldalt
  • Audience Network: kevesen tudják, hogy a Facebook hirdetésekkel akár ki is léphetünk a Facebook felületéről más mobil applikációkba is, ahol szintén megjeleníthetünk hirdetéseket.

Igazából a Facebook hirdetési rendszerének része, mi mégis külön eszközként kezeljük az Instagram hirdetéseket, ezekről külön oldalon írunk még részletesebben.

Célzási lehetőségek Facebook hirdetésekkel

Nagyon sokféle célzás érhető el, amelyek köre folyamatosan változik, bővül, így a teljes listára nem is szeretnénk itt törekedni. Csak néhány érdekes a sok lehetőség közül:

  • Szülinapos felhasználók célzása: kell ezt részletezni? 🙂
  • Akik lájkolták az oldalunkat: kiváló lehetőség az organikus elérés felturbózására különösen akkor, ha kombináljuk olyan érdeklődési kategóriákkal, amelyek relevánsak számunkra.
  • A lájkolók ismerősei: elég vegyes lehet ez a merítés, ezért itt is érdemes kombinálni érdeklődési kategóriákkal.
  • Érdeklődési kategóriák: A felhasználók lájkolásaiból, megosztásaiból, abból, hogy milyen tartalmak megosztásaira kattintunk rendszeresen továbbá, hogy mi mindent teszünk van nem teszünk a közösségi oldalon belül (pl vásárlások, bejelentkezések helyekre, filmekre, stb.)
  • Akik adott helyen élnek, de máshonnan származnak (expats)
  • Saját email adatbázis alapján azonosított felhasználók – … és azokhoz hasonló profilú felhasználók

“… és még sokan mások” 🙂

Facebook remarketing

A Facebook rendszere is képes elérni azokat a felhasználókat, akik jártak weboldalunkon, továbbá lehetőség van ún. dinamikus remarketingre is, amivel a felhasználók azon termékekkel találkoznak újra a Facebook-on belül, amit néztek a weboldalunkon vagy ahhoz hasonlókkal, amit ajánló rendszer kínál fel. Itt mindig az aktuális árakkal, termékfotókkal jelenhetünk meg.

Bővebben erről (is) a remarketingről szoló oldalunkon olvashatsz.

Az eredmények mérése

Bár a Facebook rendszere is rendelkezik saját konverzió méréssel, általában azt szoktuk javasolni, hogy mérjük az egyes célzások eredményeit Google Analyticsben és ezt a felületet használjuk egységesen a különféle marketing csatornák eredményeinek értékeléséhez, figyelembe véve a csatornák egymásra hatását is.

Vegye fel velünk a kapcsolatot még ma!

Pin It on Pinterest