Egyéb


Ügyféltípusok


Dátum: 2014. 02. 24.

Készülök a Keresőmarketing Konferenciára, ahol az ügynökség-ügyfél kapcsolatról, annak buktatóiról fogok beszélni. Jegyzetelek, és valahogy elkezdett kialakulni bennem egy lista, a különböző típusú ügyfelekről. Kicsit vicces, (szóval kéretik nem komolyan venni!), de mégis, valahol mélyen azért ott vannak a típusok. Íme:

– A mítingelős
Találkozhatnánk valamikor? Le kéne ülni, és átbeszélni a dolgokat… (de amikor visszakérdezek, hogy mi nem tiszta a múltkori 3 kampányindító meetingből, akkor csak félrebeszélést kapok). Szereti a mítinget, a fílingjét, hogy olyankor fontos dolgok születnek, a csapatjáték nagy barátja, és egyben nem veszi észre, hogy ilyenkor nem egy, hanem 5-6 ember 3 órája (vagyis összesen 2-3 teljes munkanap) megy le a süllyesztőbe….

– A pedáns
Szereti a számokat, de ha a formázás nem stimmel, visszadobja. Egy prezentáció általában 479 verzióban készül, minden alkalommal valami egészen apró dolgot kell változtatni. Gyakran kér olyat, hogy mondjuk: “Kicsit legyen hellókittisebb”. És hiába tiltakozom, hogy a cég magas pozícióiban nem agyhalottak ülnek, akik nem tudnak összehasonlítani 3 számot egymás mellett, akkor is, össze kell vonnunk a keresés és a GDN átkattintási arányait egy értékké, “mert az egy egyszerűbb”. Általában a lényeget nem látja meg (de gyönyörűek a prezijei).

– A szórakozott
Kap egy kampánytervet, visszajelez a változtatásokkal. Amikor azt javítjuk, akkor még jelez 4-5 egyéb kérést, de szépen időben egyenletesen elosztva, külön levelekben. Amikor az készen van, újabb körök következnek, látszólag végeláthatatlanul.

– Fókuszáló
A legokosabb ügyfelek ilyenek. A lényeg érdekli, nem az hogy egy eszköz hogyan működik, hanem hogy amikor működik, az hoz-e eredményeket, eladásokat. És ha igen, mennyit. Vele át lehet beszélni (és megérti) a nyitott költségvetés lényegét, hogy a költés nem számszerűen kötött, hanem eredmáényhez, ROI-hoz. Ameddig hozza az x% megtérülést, addig nincs felső korláta a költésnek.
A “small talk” nem kenyere, a tárgyra tér, számokat szeretne látni, trendeket, stratégiát. A részletekkel az ügynökséget bízza meg, és ezért fizet.

– Üzletember
Hideg, kimért, és bizalmatlan. Kér ajánlatot, magázódik, de alapvetően okos, értelmes, korrekt, vagyis jó ügyfél. Kicsit zavaró a magázódás a harmadik év után is, de elviseljük 🙂

– DIY
Kétféle létezik, az egyik egyből megmondja, hogy érdeli  a történet, maga szeretné bütykölni a kampányokat, csak egy kampányfelállítást szeretne (mert a kampányok létrehozását még nem sikerült a tanfolyamon megtanulni).
A másik beígér egy komoly költést, lealkudja az árat, majd a kampány felállítása után eltűnik az első hónap után (jellemzően kifizetetlen számlával). A sikertelen kampánykezelési kísérlet után következő ügynökségnél komoly erőkkel sározza az előző csapatot (magyarázva a váltás okát).

– Kötekedő
Minden második mondata azzal kezdődik, hogy “Ha magamból indulok ki…”
De hiába próbálom finoman jelezni, hgy nem magából kell kiindulnia, nem célcsoport, plusz a tipikus buta marketinges aki így kezd egy mondatot, akkor is, folytatja, és … legtöbbször nem lesz belőle ügyfél.

– A garasos
Mindent csak a számokon keresztül lát. Hiába mondjuk el neki, hogy magasabb CPC árakkal futunk ugyan, de a Cost/Conversion csökken, ráadásul a konverziós érték is folyamatosan felfelé tart, csak egy dologra koncentrál, mennyibe kerül az a katt…

– A barterező
Esetleg lenne itt 400 kiló paradicsom elfekvőben, nem érdekel az munkadíj helyett?
(lehet találgatni)

– A trükkös
Elhív egy első találkára, de nem mondd semmit, majd elvárja, hogy bemutassuk neki a cégét és főbb termékeit úgy, hogy egyébként maga is tudja, hogy a weboldalon nincs fenn egy csomó lényeges dolog. Tesztelni szeretné a felkészültségünket az ő cégéből.

– A last minute ember
Konstans idődeficittel küzd, minden tegnapra kell. A brief-ben általában azt írja, hogy a kampánynak tegnap kellett volna elindulnia. Igaz, amikor megkapja a tervet, akkor legtöbbször 8-10 napot ül rajta, majd pénteken 18:45 körül jelez, hogy akkor az alábbi változtatásokkal indulhat. Hétfőn viszont kér egy gyors összefoglalót, reggel 8-ra legyen a postafiókjában.

– A telefonközpontos
Küld egy levelet, és egy perc múlva csörög a telefon, hogy küldött egy levelet.

Disclaimer: Ha magadra ismertél, az CSAKIS a véletlen lehet, a fent leírt VICCES kategóriák bármelyikének a valósággal való BÁRMELY egyezése csak a csillámpónik pataméret változásának hatása miatt lehetséges, vagy a hegyi trollok underground világméretű szervezkedése közben használt elekrtollos eszközök internetet deformáló hatása miatt lehetséges – vagy ilyesmi.

És igen, tudom, kéne egyet az ügynökségekről is írni, készen van az is.

Tovább olvasom

Álhírek rovat


Dátum: 2013. 07. 19.

Az alábbi PR közleményt juttatta el szerkesztőségünkbe az Online Karitatív és Szolgáltató tanügynökség:

Elmentek a PR: Imbecile ügynökségtől az emberek

A PR szakma tisztasága érdekében a PR szakegyesület az alábbi döntést hozta: Azon PR ügynökségek, amelyek szakmailag megkérdőjelezhető, vagy trehány és pontatlan sajtóközleményeket juttatnak el az egyébként is, szakmai korrektúrát és ellenőrzést nem használó online médiumokhoz, azoknak vállalniuk kell a felelősséget. Ezen felelősség eddig nem jelent meg a szakmában, ha másoknak kárt vagy plusz munkát okoztak, akkor arra semmiféle hatásos büntetés még nem létezett. Idáig.

A szakma önszabályozó testülete azt a döntést hozta, hogy egy hibásan kiadott sajtóközlemény hatásának, és az okozott károk számolásához az alábbi módszert kell alkalmazni:

Az érintett ügynökségek egy ügyféllel eltöltött plusz ideje x az ügyfelek számával x az ügynökségek számával. Legutóbbi alkalommal a számolás az alábbiak szerint alakult: 0.5 óra x 15 x 25 = 187.5 óra. Ezen munkaórákat a kérdéses ügynökség ledolgozhatja közmunkában (kutyagumi szedése Budapesten), vagy befizeti a szakegyesület számlájára (8.500 Ft-os munkadíjjal számolva ez 1 593.750 Ft.

(helyesbítés: A címben említett ügynökség munkatársai elmentek ebédelni, a kimaradt szóért elnézésüket kérjük, a hibát nagyon sajnáljuk)

Tovább olvasom

Pin It on Pinterest