Manapság nem működhet online jelenlét megfelelő adatkezelési folyamatok nélkül. A felhasználók adatait csak megfelelő hozzájárulásokkal, jól leírt célok és időtartam megjelöléssel lehet kezelni.
A JabJab Online Marketing nem végez jogi tanácsadást, azonban sok éves tapasztalatunk van azzal kapcsolatban, milyen technikai beállítások biztosíthatják a megfelelő adatgyűjtést annak érdekében, hogy továbbra is a lehető legtöbb információval rendelkezzünk a jó üzleti döntésekhez, tiszteletben tartva a felhasználók privát szféráját.
Konzultáció az adatvédelmi szakemberekkel
Amennyiben cége rendelkezik adatvédelmi szakemberrel vagy szakértő csapattal, örömmel megmutatjuk nekik egy felmérés után, hogy az Ön által használt weboldalakon, mobil applikációkban milyen olyan adatgyűjtéseket látunk, amelyek részben vagy egészben érintik a szervezet adatkezelési szabályait. A konzultáció során igyekszünk érthetően elmagyarázni a különféle technikai működéseket annak érdekében, hogy a jog betűit pontosan ismerő szakemberek munkáját támogatni tudjuk.
A beszélgetések során bemutatjuk szintén érthető, technikai sallangoktól minél inkább mentesen azokat a technológiákat is, amelyek bevezetése van épp terítéken.
Az így meghozott döntéseknek megfelelően tudunk segíteni a mérőkódok megfelelő beállításában is.
Adatgyűjtés hozzájárulások alapján
Miután cége adatvédelmi szakembere az információk alapján meg tudja hozni a megfelelő döntést az adatgyűjtésekről, segítünk ennek technikai beállításában is. Célunk, hogy csak olyan információkat gyűjtsön mind weboldala, mind mobil applikációja, amihez a felhasználók hozzájárulást adnak. Ez kiterjed nem csak a Google vagy a Facebook (Meta) mérőkódjaira, de bármilyen kódra, melyet az online marketing tevékenysége során használni szeretne.
Consent Mode – jelzések a Google felé
A Google felé Consent Mode egy olyan technikai eszköz, amelynek segítségével tudathatjuk a különféle Google termékkel, hogy a felhasználó adott-e hozzájárulást a statisztikai célú vagy a hirdetési/marketing célú adatkezeléshez.
Amennyiben bármelyik kategóriánál elutasító nyilatkozatot adott, úgy a Consent Mode segít abban, hogy a Google különféle szolgáltatásai (Google Analytics 4, Google Ads és a Floodlight kódok) módosított adatgyűjtést végezzenek, teljes mértékben figyelembe véve ezt az elutasító nyilatkozatot. Ennek a Consent Mode-nak a használata 2024. márciusától kötelező, ha bármelyik Google termékben közönség (audience) funkciókat szeretne használni.
Cége adatvédelmi szakembere dönthet úgy, hogy hozzájárulás hiányában semmilyen adatgyűjtést nem engedélyez vagy engedélyezheti az adatküldés olyan formáját, amiben semmilyen automatikusan gyűjtött azonosító nem vesz részt és amelynek során az így kapott adatok mindössze egy gépi tanulási algoritmusnak adnak információt annak érdekében, hogy modellezett adatokkal lehessen részben helyreállítani az amúgy teljesen kieső adatokat.
Enhanced Conversions – konverzió mérés Google rendszerben cookie-k nélkül
Manapság egyre több böngésző korlátozza a különféle mérésekhez kapcsolódó sütik (cookie-k) működését. Ez ahhoz vezet, hogy egyre kevesebb valós információnk van a konverziókról, ami csökkentheti a kampányok eredményességét.
A Google féle Enhanced Conversions ezen igyekszik segíteni azzal, hogy megfelelő hozzájárulás birtokában a konverziót végrehajtó felhasználót sütik nélkül köti a fizetett kattintásokhoz.
Advanced Matching – a Facebook (Meta) megoldása
A Facebook megoldása hasonló a Google féle Enhanced Conversion-höz.
Működése során, megfelelő hozzájárulások birtokában, segíthetünk a Facebook-nak cookie-k nélkül is azonosítani a felhasználókat, hogy azok konverziót pontosabban lehessen mérni és hatékonyabban tudjanak a kampányok felskálázódni a megfelelő célcsoport elérésével.
Hogy melyik a megfelelő eszköz? – Ön dönt!
A JabJab Online Marketing segít megismerni ezen eszközök működését, hogy Ön és cége megfelelő döntést hozhasson arról, melyik eszköz felel meg minden adatvédelmi elvárásnak, mi utána ennek mentén fogjuk beállítani a méréseket.