Analytics mérés beállítás

Számos cég gondolja azt, hogy a weboldal elkészültével kapott Analytics mérés beállítás megfelelő és elégséges a felmerülő üzleti kérdések megválaszolásához. Vannak, akik szerint az így kinyerhető információk nem is képesek igazán támogatni ezen döntési folyamatokat.

Technológiai korlátok

Általában nem a különféle analitikai rendszerek hibája, hogy több helyzetben tévednek. Hibásan érzékelnek forgalmi forrásokat, esetleg nem érzékelnek egyáltalán. Nem mérnek minden interakciót a weboldalon.

Hosszasan sorolhatnánk még, mit nem tesznek vagy miben hibáznak.

A legtöbb esetben azonban ez technológiai korlátokra vezethető vissza, ezt a korlátot pedig úgy hívjuk: a böngésző.

Böngészők által generált anomáliák

Amikor egy felhasználó például egy mobil applikációban kattint (tappint) egy linkre, hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy ennek a kattintásnak a forrása egyértelműen azonosítható. A weboldalakban működő mérési rendszerek azonban csak más weboldalakat képesek forrásként azonosítani.

Ha weboldalunk nem használ biztonságos, HTTPS kapcsolatot, számos adat jelenhet meg helytelenül.

Az pedig teljesen rajtunk múlik, mely interakciókat mérjük és milyen részletgazdagon.

Analytics mérések beállítása – mértékkel

Több fontos szemponra is figyelünk kell egy ilyen projekt során. Minden Analytics mérés beállítás során legyünk tekintettel a felhasználók privát szférájára. Ne gyűjtsünk érzékeny adatokat, kivéve, ha erre hozzájárulást kértünk előzőleg a felhasználótól.

Ne gyűjtsünk feleslegesen adatokat. Legyen egy jól definiált tervünk, amely azon üzleti kérdésekből indul ki, amelyekre napi, heti és havi szinten válaszokat keresünk.

Ne gyűjtsünk túl sok adatot. Minél több adatunk van, annál inkább érezhetjük komfortosan magunkat, azon ahogy az evésben, itt is van egy határ, amit ha túllépünk, már inkább zavart hozunk létre magunk körül, rendezettség helyett.

Üzleti kérdésekre, audittal kiegészítve

Főleg akkor, ha már működő weboldalunk van, fontos, a mérések beállítását és átfogó Analytics audit előzze meg. Ez és az üzleti kérdések, célok, célszámok áttekintése mutatja meg az utat a megfelelő mérések létrehozásához.


érthetően

Analitika szolgáltatások

A sikeres cégek egyik legfontosabb felismerése, hogy egy sikeres online stratégia nem csak az akvizíciós tevékenység optimalizálásán múlik. Legalább annyira fontos a weboldalon belüli folyamatok optimalizálása, amelyhez elengedhetetlen a meglévő mérések alapos auditja, további hasznos mérések bevezetése, azokból a napi, heti és havi munkát támogató riportok, dashboardok készítése, az egyes weboldal részek megfelelő és rendszeres A/B tesztelése.

Google Marketing Platform partnerként a JabJab Online Marketing hivatalos minősítéssel rendelkezik arról, hogy a Google analitikai termékeit magas színvonalon, komoly szakértelemmel tudja ügyfelei számára alkalmazni.

Google Analytics 4 bevezetés

A Google Analytics 4 a népszerű analitikai eszköz alapjaiban újra gondolt változata. Bevezetése gondos lépéseket igényel, amiben örömmel segítünk cégének.

Audit

Analytics audit

A rendszeres analytics audit segíthet abban, hogy a riportokban megjelenő adatokban megbízhassunk és azokból helyes következtetéseket vonjunk le

Analytics mérés beállítás

Számos cég gondolja azt, hogy a weboldal elkészültével kapott Analytics mérés beállítás megfelelő és elégséges a felmerülő üzleti kérdések megválaszolásához.

Firebase mobil applikáció mérések

Mobil app mérések

Egyre több cég jelenik meg mobil app változattal weboldalából, viszont csak kevesen foglalkoznak a mobil app mérések kérdéskörével