Performance marketing

A performance marketing témaköre nagyon sok mindent magában foglal. A performance, vagyis a teljesítmény, az eredmény fókuszú marketingtevékenység napjaink talán legfontosabb szemléletmódja nem csak az online, de akár az offline világban is.

Az alábbi idézetet talán nem is nagyon kell bemutatnunk senkinek:

Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.

John Wanamaker

Manapság a fenti állítás már messze nem igaz. A legtöbb hirdetési rendszer, amivel a JabJab Online Marketing dolgozik, nagyon is jól mérhető, számos metrikát, riportot bocsájt rendelkezésünkre annak érdekében, hogy a marketingbüdzsé egyre nagyobb részét tudjuk hatékonyan elkölteni.

Mit értünk performance marketing, azaz teljesítmény alapú hirdetés alatt?

Talán a Wikipedia ide vonatkozó cikke lehet egy jó kiindulópont. Tipikus félreértés, hogy a performance marketing kizárólag konverzió fókuszú kampányokról szól. Egy webáruház rendelés, egy B2B lead, egy hírlevél feliratkozás valóban jól mérhető adat, amire kiválóan lehet optimalizálni a kampányok kezelését, azonban ha a célok úgy kívánják, teljesítmény metrika lehet az egyedi elérés is, vagy épp egy videó megjelenésszáma releváns (!) tartalmak és/vagy felhasználók mentén.

Túl a népszerű hirdetési rendszereken

Így aztán az itthon is népszerű Google Ads hirdetések vagy Facebook hirdetések mellett nem szabad elmenni a YouTube hirdetés vagy épp az Instagram hirdetés lehetőségei mellett, ha amennyiben a célcsoport és az elérni kívánt célok ezen felületek használatát is igényli.

És hogy Önnek mely felületek lesznek megfelelőek?

Nem feltétlenül kell ezt Önnek meghatároznia. Ami fontos, hogy meg tudjuk beszélni, kik is tartoznak bele a termékei / szolgáltatásai célcsoportjába. Ezután jöhet egy átfogó online stratégia megalkotása, amely tervezés során közösen határozzuk meg, hogy mely hirdetési rendszerek, milyen célszámokkal kell, hogy szerepeljenek a teljes marketing mixben.

Azonban ez a rendszer is csak akkor lesz működőképes, ha konstruktív, partneri viszonyt alakítunk ki. Ehhez a mi pro-aktív hozzáállásunk és az Ön szakértelme együttesen lesz szükséges.

Performance marketing szolgáltatások

Bár fontos ismerni és beszélni az egyes hirdetési rendszerek által nyújtott lehetőségekről, a legtöbb sikeres performance marketing kampány mögött olyan online stratégia húzódik meg, amely ezen hirdetési rendszereket az adott feladathoz mérten használja ki.

Legyen szó B2C vagy B2B kampányról, számos lehetőség adott a sikeres kampányhoz.

Google Shopping hirdetés

Termékeink számos helyen jelenhetnek meg Google Shopping hirdetés formájában: a Keresőben, a Display Hálózaton, de még YouTube hirdetésekben is

Facebook hirdetés

Facebook hirdetés futtatása során számos helyen és formában jeleníthetünk meg a közösségi oldal felhasználóinak célzott hirdetéseket.

Instagram hirdetés

Instagram hirdetés futtatása során kiemelten fontos, hogy képpel és rövid videóval tudjuk átadni üzenetünket egy inkább fiatalabb célcsoportnak.

YouTube hirdetés

Egy YouTube hirdetés nagyszerű lehetőség videóval elmondani az üzenetet, ráadásul napjainkban egyre többször jelenik meg performance eszközként is.

LinkedIn hirdetés

LinkedIn hirdetés az oldal jellegéből kifolyólag főleg B2B kampányokban lehet hasznos, ott speciális célzásokkal érhetjük el a szakembereket.

Twitter hirdetés

A Twitter hirdetés a közösségi oldal hírfolyamában jelenik meg, elérve számos felhasználót B2B és B2C témában is

Bing Ads hirdetés

Piaci részesedése miatt Bing Ads hirdetés elsősorban USA-ban, UK-ben, Franciaországban és Németországban futtatható néhány további ország mellett

Waze hirdetés

Waze hirdetés megjelenhet egyszerű jelölőként a térképen vagy azon autósok számára akik épp állnak: a piros lámpánál vagy dugóban.

Quora hirdetés

Quora hirdetés ezen tartalmak között jelenik meg jellemzően szöveges formában, így jól célozza az adott témát, problémát kereső felhasználókat

Reddit hirdetés

Egy Reddit hirdetés a közösség témáját célozva vagy a felhasználók érdeklődési kategóiáit. Nem csak B2B, de B2C kampányokban is hasznos lehet.