A performance marketing témaköre nagyon sok mindent magában foglal. A performance, vagyis a teljesítmény, az eredmény fókuszú marketingtevékenység napjaink talán legfontosabb szemléletmódja nem csak az online, de akár az offline világban is.
Az alábbi idézetet talán nem is nagyon kell bemutatnunk senkinek:
Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.
John Wanamaker
Manapság a fenti állítás már messze nem igaz. A legtöbb hirdetési rendszer, amivel a JabJab Online Marketing dolgozik, nagyon is jól mérhető, számos metrikát, riportot bocsájt rendelkezésünkre annak érdekében, hogy a marketingbüdzsé egyre nagyobb részét tudjuk hatékonyan elkölteni.
Mit értünk performance marketing, azaz teljesítmény alapú hirdetés alatt?
Talán a Wikipedia ide vonatkozó cikke lehet egy jó kiindulópont. Tipikus félreértés, hogy a performance marketing kizárólag konverzió fókuszú kampányokról szól. Egy webáruház rendelés, egy B2B lead, egy hírlevél feliratkozás valóban jól mérhető adat, amire kiválóan lehet optimalizálni a kampányok kezelését, azonban ha a célok úgy kívánják, teljesítmény metrika lehet az egyedi elérés is, vagy épp egy videó megjelenésszáma releváns (!) tartalmak és/vagy felhasználók mentén.
Túl a népszerű hirdetési rendszereken
Így aztán az itthon is népszerű Google Ads hirdetések vagy Facebook hirdetések mellett nem szabad elmenni a YouTube hirdetés vagy épp az Instagram hirdetés lehetőségei mellett, ha amennyiben a célcsoport és az elérni kívánt célok ezen felületek használatát is igényli.
És hogy Önnek mely felületek lesznek megfelelőek?
Nem feltétlenül kell ezt Önnek meghatároznia. Ami fontos, hogy meg tudjuk beszélni, kik is tartoznak bele a termékei / szolgáltatásai célcsoportjába. Ezután jöhet egy átfogó online stratégia megalkotása, amely tervezés során közösen határozzuk meg, hogy mely hirdetési rendszerek, milyen célszámokkal kell, hogy szerepeljenek a teljes marketing mixben.
Azonban ez a rendszer is csak akkor lesz működőképes, ha konstruktív, partneri viszonyt alakítunk ki. Ehhez a mi pro-aktív hozzáállásunk és az Ön szakértelme együttesen lesz szükséges.