Google Analytics 4 bevezetés

A Google Analytics 4 a népszerű analitikai eszköz alapjaiban újra gondolt változata. Bevezetése gondos lépéseket igényel, amiben örömmel segítünk cégének.

Új működés, fókuszban a felhasználók (látogatók)

A Google Analytics 4 egyik legfontosabb újdonsága, hogy teljesen új alapokra helyezi az adatgyűjtést és az adatok aggregálásának megoldásait.

A megszokott Felhasználó / Munkamenet / Oldalmegtekintés / Események helyett egy jóval egyszerűbb Felhasználó / Események bontást használt. Az oldalmegtekintések ugyanúgy eseményként kerülnek tárolásra, mint ahogy egy kattintás egy fontos gombra vagy egy linkre az oldalon.

Mobil app és webes adatok egy helyen

Ha vállalkozása rendelkezik mobil applikációval és az ebben található funkciók megtalálhatóak böngészőben futó, webes felületen is (vagy épp fordítva), akkor a Google Analytics 4 kiváló eszköz lesz egyben látni az eredményeket vagy akár szegmentálni eszközök szerint.

Webáruházak, Software as Service szolgáltatók, híroldalak profitálhatnak talán a leginkább ebből a lehetőségből, ahogy képessé válnak egységes, átfogó riportokat készíteni függetlenül attól, melyik felületen lépett kapcsolatba velünk egy-egy felhasználó.

Prediktív közönségek

Szólítsa meg azon felhasználókat, akik a következő napokban várhatóan konvertálni fognak weboldalán vagy épp azokat, akik az eddig beérkezett adatok alapján vélhetően nem térnek már vissza tartalmaihoz.

A Google Analytics 4 prediktív közönségei gépi tanulás útján gyűjtik egy csoportba azon felhasználókat, akik már jártak weboldalán vagy mobil applikációjában és a fenti két csoport valamelyikébe tartoznak.

Újra gondolt riport felület

A Google Analyitcs 4 riport felülete is teljes cserén esett át. A felület első sorban a gyors, ad hoc riportokat szolgálja ki, valamint egy új, Analysis Hub felület segítségével mélyebb elemzésekre is lehetőségünk van.

Google Analytics 4: Analysis reports

Ebben a megszokott, táblázatos riportokon túl lehetőségünk van funnel elemzésre vagy akár arra is, hogy megnézzük, milyen főbb útvonalakon haladnak végig a felhasználók a weboldal vagy mobil app használata során.

Nyers adatok mindenkinek

Az eddig csak a Google Analytics 360-ban elérhető nyers adat export kiváló lehetőség azon cégeknek, akik már haladóbb szinten foglalkoznak a vállalkozással kapcsolatos adatok elemzésével.

A Google Analytics 4 lehetőséget kínál arra, hogy a nyers, esemény szintű adatokat Google BigQuery-be exportáljuk további, mélyebb adatbányászat céljából (a BigQuery-ben tárolt adatok és lekérdezések viszont extra költséget jelenthetnek)

Analitika szolgáltatások

A sikeres cégek egyik legfontosabb felismerése, hogy egy sikeres online stratégia nem csak az akvizíciós tevékenység optimalizálásán múlik. Legalább annyira fontos a weboldalon belüli folyamatok optimalizálása, amelyhez elengedhetetlen a meglévő mérések alapos auditja, további hasznos mérések bevezetése, azokból a napi, heti és havi munkát támogató riportok, dashboardok készítése, az egyes weboldal részek megfelelő és rendszeres A/B tesztelése.

Google Marketing Platform partnerként a JabJab Online Marketing hivatalos minősítéssel rendelkezik arról, hogy a Google analitikai termékeit magas színvonalon, komoly szakértelemmel tudja ügyfelei számára alkalmazni.

Google Analytics 4 bevezetés

A Google Analytics 4 a népszerű analitikai eszköz alapjaiban újra gondolt változata. Bevezetése gondos lépéseket igényel, amiben örömmel segítünk cégének.

Analytics audit

A rendszeres analytics audit segíthet abban, hogy a riportokban megjelenő adatokban megbízhassunk és azokból helyes következtetéseket vonjunk le

Analytics mérés beállítás

Számos cég gondolja azt, hogy a weboldal elkészültével kapott Analytics mérés beállítás megfelelő és elégséges a felmerülő üzleti kérdések megválaszolásához.

Firebase mobil applikáció mérések

Mobil app mérések

Egyre több cég jelenik meg mobil app változattal weboldalából, viszont csak kevesen foglalkoznak a mobil app mérések kérdéskörével