A Google Analytics 4 a népszerű analitikai eszköz alapjaiban újra gondolt változata. Bevezetése gondos lépéseket igényel, amiben örömmel segítünk cégének.
Új működés, fókuszban a felhasználók (látogatók)
A Google Analytics 4 egyik legfontosabb újdonsága, hogy teljesen új alapokra helyezi az adatgyűjtést és az adatok aggregálásának megoldásait.
A megszokott Felhasználó / Munkamenet / Oldalmegtekintés / Események helyett egy jóval egyszerűbb Felhasználó / Események bontást használt. Az oldalmegtekintések ugyanúgy eseményként kerülnek tárolásra, mint ahogy egy kattintás egy fontos gombra vagy egy linkre az oldalon.
Mobil app és webes adatok egy helyen
Ha vállalkozása rendelkezik mobil applikációval és az ebben található funkciók megtalálhatóak böngészőben futó, webes felületen is (vagy épp fordítva), akkor a Google Analytics 4 kiváló eszköz lesz egyben látni az eredményeket vagy akár szegmentálni eszközök szerint.
Webáruházak, Software as Service szolgáltatók, híroldalak profitálhatnak talán a leginkább ebből a lehetőségből, ahogy képessé válnak egységes, átfogó riportokat készíteni függetlenül attól, melyik felületen lépett kapcsolatba velünk egy-egy felhasználó.
Privacy mindenek felett
A felhasználókról gyűjtött adatok biztonsága is fontos alappillére az új Google Analytics-nek. A Consent Mode segítségével teljesen anonim, modellezett adataink lehetnek azokról a weboldal interakciókról és konverziós pontokról is, amelyeknél a felhasználó nem adott megfelelő hozzájárulást a teljes értékű adatgyűjtéshez.
Prediktív közönségek
Szólítsa meg azon felhasználókat, akik a következő napokban várhatóan konvertálni fognak weboldalán vagy épp azokat, akik az eddig beérkezett adatok alapján vélhetően nem térnek már vissza tartalmaihoz.
A Google Analytics 4 prediktív közönségei gépi tanulás útján gyűjtik egy csoportba azon felhasználókat, akik már jártak weboldalán vagy mobil applikációjában és a fenti két csoport valamelyikébe tartoznak.
Újra gondolt riport felület
A Google Analyitcs 4 riport felülete is teljes cserén esett át. A felület első sorban a gyors, ad hoc riportokat szolgálja ki, valamint egy új, Analysis Hub felület segítségével mélyebb elemzésekre is lehetőségünk van.
Ebben a megszokott, táblázatos riportokon túl lehetőségünk van funnel elemzésre vagy akár arra is, hogy megnézzük, milyen főbb útvonalakon haladnak végig a felhasználók a weboldal vagy mobil app használata során.
Nyers adatok mindenkinek
Az eddig csak a Google Analytics 360-ban elérhető nyers adat export kiváló lehetőség azon cégeknek, akik már haladóbb szinten foglalkoznak a vállalkozással kapcsolatos adatok elemzésével.
A Google Analytics 4 lehetőséget kínál arra, hogy a nyers, esemény szintű adatokat Google BigQuery-be exportáljuk további, mélyebb adatbányászat céljából (a BigQuery-ben tárolt adatok és lekérdezések viszont extra költséget jelenthetnek)
Google Analytics 4 bevezetés körültekintően
A Google Analytics 4 bevezetése sok esetben a meglévő Universal Analytics mérések felhasználásával történik. Ez nem eredendően rossz hozzáállás, ha nem egy az egyben kerülnek átültetésre az eddigi esemény mérések az új rendszerbe.
Fontos átgondolni, mely mérésekre nincs már szükségünk, mik hiányoznak a jelenlegi riportokból. Az új adatmodell miatt érdemes hozzányúlni a meglévő adatpontokhoz is és kihasználni a Google Analytics 4 nyújtotta rugalmasabb lehetőségeket is.