A Google Marketing Platform egyszerre kínál megoldásokat KKV és nagyvállalati környezetben az analitika és a hirdetések kezelésére.
Az elérhető szolgáltatások köre két korábbi termékcsomag összeolvadásából alakult ki:
A Google Marketing Platform analitikai termékei
Amikor analitikáról esik szó, a legtöbb cégvezető fejében a webanalitika jelenik meg, esetleg nevesítve a Google Analytics. Ez azonban ma már mindössze egyetlen eleme annak a puzzlenek, ami kiadja a Google Marketing Platform teljes fegyvertárát.
KKV-k számára az ingyenes Google Analytics is számos lehetőséget biztosít, amit viszont a Google Analyitcs 360 prémium funkciói további lehetőségekkel bővítenek: a magasabb adatgyűjtési határvonalak, a nyers, mintavételezés nélküli adathozzáférés csak néhány azokból a lehetőségekből, amelyek segítik ezen nagyvállalatokat a megnövekedett igények hatékony kielégítésére.
A Google Tag Manager segítségével tehermentesíthetőek a fejlesztők, ugyanakkor hatékonyan bevonhatóak a mérőkódok beépítési folyamataiba szakértői, támogató szerepkörben. A Google Tag Manager 360 kifejezetten a sok szereplős együttműködésekre lett kiélezve, nagy méretű, komplex weboldalak méréseinek, mérőkódjainak hatékony kiszolgálására.
Napjainkban a hatékonyság növelését már nem csak a forgalomterelő kampányok optimalizálásán keresztül érhetjük el. A Google Optimize segítségével akár 5 weboldal kísérlet (A/B teszt) futtatható egyszerre, hogy a felhasználó elé tárt tartalom, sales funnel, kitöltendő űrlapok a lehető legkevésbé jelentsenek akadályt. A Google Optimize 360 mindezt olyan célzási lehetőséggel egészíti ki, amivel hatékonyabban tesztelhetjük a weboldal megjelenését és működését adott célcsoportok mentén.
A Google Marketing Platform hirdetési termékei
A Google Ads lehetőségeit ma már kevésbé kell bemutatni a cégek számára. A Displayben rejlő további lehetőségekhez azonban már szükséges lehet a Display & Video 360 többlet elérése: a Google programmatic eszköze olyan hirdetési hálózatokhoz is hozzáférést ad, amelyeket a Google Ads nem ér el.
Segítségével nem csak hazai prémium felületek érhetőek el, de olyan speciális kampányok is futtathatóak, mint a Spotify audio hirdetések.
A Studio nevű eszköz segítségével valódi adatvezérelt kreatívok készíthetőek, ahol a hirdetés tartalma dinamikusan változik annak függvényében, hogy milyen közönséget értünk el épp.
A Search Ads 360 segít a következő szintre emelni a Google Kereső kampányok (és nemzetközi szinten a Bing kampányok) hatékonyságát olyan többlet optimalizálási lehetőségekkel, mint a Shopping kampányok automatikus optimalizálása termék szinten.