Az Instagram a Facebook részeként főleg fényképek és rövid videók megosztásán alapuló közösségi hálózat. Instagram hirdetés futtatása során kiemelten fontos, hogy képpel és rövid videóval tudjuk átadni üzenetünket egy inkább fiatalabb célcsoportnak.
Fiatalos környezet, speciális történet mesélés
Instagram-on jellemzően a fiatalabb korosztály képviselteti magát, így ezen korosztály elérésére a legalkalmasabb. Ők viszont egészen másként használják ezt a platformot, mint a Facebook felhasználók. Sokkal kevésbé fogékonyak az eladás célú üzenetekre, nem szokták meg, hogy egy kép kattintható és weboldalra visz.
Mobilon nézik az idővonalat, de egyre többször az első áttekintett rész az ismerősök által létrehozott Insta Story-k.
A Facebook rendszerének része
Instagram hirdetéshez nem szükséges külön hirdetői fiók, a hirdetéseket a Facebook rendszerén belül hozhatjuk létre. Itt a kampányaink megjelenhetnek vegyesen Facebook és Instagram elhelyezéseken, de készíthetünk dedikált Instagram kampányt is.
Instagram hirdetés sokféle célzással
A hirdetéseket a Facebook hirdetéseknél megszokott változatos célzási lehetőségekkel juttatjuk el a felhasználókhoz. Így tehát az érdeklődési kategóriák, a demográfiai célzások és persze a megfelelő lokáció célzások elérhetőek ezen kampányok futtatása során is.
… és sokféle kreatívval
Bár az Instagramon is elérhető számos hirdetési formátum, a legfontosabb talán, hogy a felhasználók által feltöltött tartalmakhoz hasonló, négyzetes (1:1) vagy álló képes (9:16) formátumot célszerű előnyben részesíteni.