Egy weboldal, egy applikáció mérései komplex és összetett, érzékeny és sérülékeny rendszert alkothatnak. A rendszeres analytics audit segíthet abban, hogy a riportokban megjelenő adatokban megbízhassunk és azokból helyes következtetéseket vonjunk le.
Miért szükséges a rendszeres analytics audit?
Amikor egy weboldalon vagy applikációban beállítunk bizonyos mérési pontokat, majd azokból riportokat készítünk, jellemzően abba a tévhitbe ringatjuk magunkat, hogy itt már csak elemzésre van szükség, a vár már áll, a katonák védik.
Sok haladó mérés azonban a weboldal kódjához kapcsolódik. Amikor a fejlesztők változtatnak valamit ezen a kódon, akkor előfordulhat, hogy egy korábban beállított jó mérés eltűnik vagy hibás adatokat ad ki. Ez észlelni nem feltétlenül triviális feladat.
Bizonyos folyamatok az alkalmazottak, partnerek megfelelő munkáján múlnak: a Google Ads-en kívül kezelt kampányok megfelelő címkézése például jellemzően nehezen automatizálható teljesen, így előfordulhat, hogy az eredmények értékelése azért válik nehézkessé vagy épp lehetetlenné, mert valaki nem tartotta be a megfelelő szabályokat.
Az ilyen és hasonló problémák felderítésére lehet hasznos, ha rendszeresen, akár 1-2 havonta analytics audit készül.
Hogyan tud ebben segíteni a JabJab Online Marketing?
Egy első, átfogó audit után rendszeresen átnézzük a keletkező adatokat, a használt funkciók körét. Pontokba szedjük azon fontos elemeket, amelyeket egy analitika auditja során fontosnak tartunk ellenőrizni.
A keletkező riport jellemzően csak az első lépése egy átfogó projektnek. Az auditból kieső problémák jellemzően a mérések helyes beállításával kezelhetőek. Az így nyert többlet adatokból Google Data Studio riportok, dashboardok készülnek. Egyes esetekben az adatokat felhős data lake segítségével rendszerezzük Google BigQuery-ben.
Egy ilyen komplex rendszer biztosítja, hogy a mérések ne csak egy elvégzendő kötelező feladat legyen, hanem szerves része az online stratégiának, mozgatórugója a cég működésének.