A legtöbb elemzés szerint a TikTok az a hely, ahol jelenleg a leginkább elérhető a Z generáció, azonban egyre több felhasználó érhető el a 25+ korcsoportból is.
Korcsoport | Becsült elérés |
13-17 | Adatvédelmi okokból nem ad a rendszer becslést erre a korcsoportra |
18-24 | ~1 millió |
25-34 | ~600 ezer |
35-44 | ~250 ezer |
45-54 | ~140 ezer |
55+ | ~60 ezer |
A TikTok-on való megjelenés így egyre több márka számára lehet érdekes lehetőség, azonban fontos, hogy itt se silókban gondolkozzunk, hanem egy átfogó online stratégiában, amelybe a JabJab Online Marketing segítségével most már a TikTok hirdetéseket is integrálhatja.
Mennyibe kerül egy TikTok kampány?
Ahogy a legtöbb esetben, itt is az a válaszunk, hogy a céljaitól (is) függ. Néhány alapvonalat azonban itt is meg kell ugrani, de a legtöbb esetben ezek nem vészesen magas értékek. A legtöbb esetben ~15-20 000 Ft-os költségkerettel is el lehet indulni (EUR/HUF árfolyam függvénye), de a jobb elérés és a megfelelő mennyiségű statisztika eléréséhez érdemes legalább napi 5-7000 Ft (havi kb. 150-200 ezer forint) médiaköltésben gondolkodni.
Mi kell egy TikTok hirdetés indításához?
Jellemzően olyan dolgok, amik minden más hirdetési lehetőségnél szükségesek: döntés, büdzsé és persze kreatívok.
A döntésben szívesen segítünk, ahogy a kampányok kezelésében is.
A büdzsével kapcsolatban is érdemes átbeszélnünk először az elérni kívánt célokat, de támpontnak az előző pontban leírt számok adhatnak némi alapot. A TikTok kampányok kezeléséhez szükséges hirdetői fiókot jelenleg ügynökségeken keresztül lehet elérni, ebben a JabJab Online Marketing is a segítségére lesz a folyamat során.
Fontos eleme a sikernek a megfelelő kreatív. Már YouTube-on és Facebook-on is érdemes olyan videókat, képi anyagokat készíteni, amelyek jobban beleillenek az adott platform „normál”, tehát nem hirdetésként készült tartalmaiba. TikTok-on ez fokozottan igaz. A jó TikTok hirdetés a platformon megszokott lazább, harsányabb hangulatot ad vissza, terjedelmében pedig akár csak 10-15 másodperc. Ami pedig még fontosabb, hogy itt az alapértelmezett formátum az álló videó.
A legrosszabb, amit tehet egy hirdető, ha áthozza TikTok-ra a TV-ben futó reklám videót. Sem tartalmában, sem technikai paramétereiben nem lesz megfelelő erre a platformra.
Milyen célokra használható egy TikTok kampány?
A rendszer lehetőséget ad az elérés és traffic célokon túl app letöltésre vagy akár weboldal konverziókra fókuszáló kampányokat létrehozni, az eddigi tapasztalataink alapján azonban érdemes a platformra mint elérést biztosító felületre gondolni.
Komplexebb, egymásra épülő TikTok videókkal kidolgozott kampánynál már nagyobb eséllyel hozhatunk akár lead-eket is, de ehhez elengedhetetlen az előbb említett, TikTok-ra optimalizált tartalomgyártás.
Kérdése volna, mielőtt belevágunk?
Örömmel állunk rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot még ma, beszélgessünk kötetlenül erről a lehetőségről is.