A Google Looker Studio egy olyan riport rendszer, ahová a Google szolgáltatásai mellett számos más rendszer adatai hozhatóak egy felületre.
Néhány szám vagy átfogó riport
Attól függően, hogy ki lesz a riport felhasználója, készülhet kivonatos tartalom, amely csak a legfontosabb számokat és a legfontosabb trendeket tartalmazza.
Ahol szükséges, részletgazdag adatsorok jelenhetnek meg egy Google Looker Studio riportban, kombinálva akár számos hirdetési rendszer adatait 1-1 grafikonra.
Interaktív dashboardok Google Looker Studio segítségével
Általában a riport és a dashboard fogalma a legtöbb ember fejében jól elkülönül. Google Looker Studioban viszont a kettő nem feltétlenül jelent mást. Megeshet, hogy egy dashboardnak használt dokumentumot időnként letöltünk statikus PDF riport formájában, hogy így archiválva legyen például havi szinten cégünk eredményessége.
A riportok azonban számos ponton képesek élő, interakív dashboardként működni. Kattintson egy kördiagram egy körcikkére és a mellette megjelenő táblázat és vonaldiagram máris a kijelölt körcikk szerinti szűrést mutatja.
Válasszon ki egy sort egy táblázatból, és az oldal minden más eleme szűrt, szegmentált adatokat mutat.
Nem csak hirdetési rendszerekhez
Az adatok forrása nem csak egy-egy ismert hirdetési rendszer lehet. Készülhet riport Google Search Console adatokból, Facebook üzleti oldal statisztikából, vagy épp a felületre feltöltött XLS fájlból.
Sőt!
Talán az egyik legizgalmasabb felhasználása a felületnek, amikor ezeket a különféle adatforrásokat összekapcsolva vagyunk képesek összefüggéseket, korrelációkat kimutatni.
Készítettünk már olyan riportot például, ahol a Google Search Console, a Google Analytics és az XLS-ben kapott TV/rádió megjelenési adatokból azt vizsgáltuk, mely csatorna mely idősávja hozott kimutatható aktivitást a weboldalon, amivel optimalizálható az ilyen jellegű médiavásárlás is.