A Google Tag Manager 360 a mindenki számára ismert Google Tag Manager prémium verziója nagyobb csapatok együttműködéseihez szabva. A Google Marketing Platform részeként a weboldalak mérőkódjainak kezelésért felel. Segítségével nem csak a Google Marketing Platform termékeinek mérését lehet kezelni, hanem lényegében mindenféle hirdetési és mérési platform kódjait.
Ingyenes Google Tag Manager VS Google Tag Manager 360
Az alábbi táblázatban foglaltuk össze a legfontosabb különbségeket az ingyenes és a prémium verzió között:
Google Tag Manager | Google Tag Manager 360 | |
---|---|---|
Kinek a leginkább megfelelő? | Elsősorban kis és közepes cégeknek, helyi KKV-knak | Komplex, nagyobb csapat struktúrával rendelkező cégeknek, nagyobb méretű weboldalak tulajdonosainak |
Workspace-k száma párhuzamos beállítási feladatok végrehajtásához | 3 | Korlátlan |
Tároló verzió élesítéshez jóváhagyási folyamatok | Nincs | Van |
Tároló zónák komplex weboldalakhoz és a mérőkód elhelyezés erősebb kontrolljához | Nincs | Van |
Service Level Agreement | Nem | Igen, garantált rendelkezésre állás mellett |
Csapatmunka konfliktusok nélkül
Olyan Google Tag Manager tárolóban, ahol többen is dolgoznak, kialakulhat probléma abból, hogy ha a csapat egyik tagja elkészül új mérőkódok létrehozásával, míg egy másik csapattag még dolgozik egy másikon.
Ha akár 5 különféle módosítás is folyamatban van, akkor ennek kezelése nehézkessé válhat, mivel az ingyenes verzióban legfeljebb 3 függő projekt létezhet egymással párhuzamosan, olyan formában, hogy azok élesítése nem függ egymástól.
Nagy weboldal – sok külön értelmezhető zóna
Ha weboldalunk különböző részeihez más-más beszállítók tartoznak, előfordulhat, hogy az oldal bizonyos részeihez korlátozott hozzáférést kell adni mérőkódok beillesztéséhez. A tároló zónák ebben segítenek úgy, hogy a beszállítók által létrehozott tárolókat engedi beilleszteni weboldalunk saját Google Tag Manager tárolójába, de csak az weboldalunk bizonyos részeibe és csak az általunk engedélyezett mérőkódok üzemeltetésére.