A Google Analytics 360 a mindenki számára ismert Google Analytics prémium verziója nagy forgalmú weboldalak és cégek igényeihez igazítva. A Google Marketing Platform részeként a weboldalak anonim adatgyűjtéséért felel, amely megalapozza más Google termékek hatékony működését.
Ingyenes Google Analyitcs VS Google Analytics 360
Tekintettel arra, hogy a Universal Analytics-re épülő Google Analytics 360 is megszűnik 2023-ban az alaptermékkel együtt, új megkeresések során már a Google Analytics 4-re épülő, új Google Analytics 360 beszerzését javasoljuk cégeknek.
Az alábbi táblázatban foglaltuk össze a legfontosabb különbségeket az ingyenes Google Analytics 4 és a prémium verzió között egy property-re vonatkoztatva:
Google Analytics Standard | Google Analytics 360 | |
---|---|---|
Kinek a leginkább megfelelő? | Elsősorban kis és közepes cégeknek, helyi KKV-knak | Nagy weboldal forgalmat bonyolító cégeknek, több országban működő cégeknek, adat alapú döntéshozatalt támogató cégeknek |
Havonta gyűjthető adatmennyiség | Korlátlan | Korlátlan |
Integrációs lehetőségek | Google Search Console, Google Ads, Display & Video 360, Search Ads 360, Google Optimize, Google Merchant Center, Google Ad Manager | A standard verzió lehetőségei megemelt termék limitekkel (pl több audience export lehetőség) |
Sub-property funkció (az összes gyűjtött adat egy részének folyamatos elemzésére) | Nincs | Van |
Roll-up property (több weboldal és applikáció adatainak aggregált áttekintésére) | Nincs | Van |
Egyéni dimenziók és mutatók (event scope) | 50 / 50 | 125 / 125 |
User property (=user scope custom dimension) | 25 | 100 |
Konverziós pontok | 30 | 50 |
Közönség definíciók (audiences) | 100 | 400 |
Exploration riportok | 200 per felhasználó per property 500 megosztott per property | 200 per felhasználó per property 1000 megosztott per property |
Hozzáférés nyers adatokhoz | Igen, korlátozott | Igen, teljes |
Service Level Agreement | Nem | Igen, garantált rendelkezésre állás mellett |
Mintavételezés | Igen, „Exploration” riportokban | Igen, „Exploration” riportokban, lényegesen magasabb küszöbértékkel |
Adatmegtartás „Exploration” riportokhoz | Max 14 hónap | Max 50 hónap |
Alapvetően a Google Analytics 360 főleg a nagyobb cégek és nagyobb adatgyűjtéssel rendelkező cégek esetében nyújt skálázható megoldásokat, mindemellett olyan többlet funkciókat, amivel granuálisabban kezelhető az adatok hozzáférhetősége és biztonsága.
Ha érdekli a Google Analytics 360, nézze meg rövid bemutatónkat az alábbi webinárunkban és lépjen kapcsolatba velünk weboldalunkon.