A Google Analytics 360 a mindenki számára ismert Google Analytics prémium verziója nagy forgalmú weboldalak és cégek igényeihez igazítva. A Google Marketing Platform részeként a weboldalak anonim adatgyűjtéséért felel, amely megalapozza más Google termékek hatékony működését.
Ingyenes Google Analyitcs VS Google Analytics 360
Az alábbi táblázatban foglaltuk össze a legfontosabb különbségeket az ingyenes és a prémium verzió között:
Google Analytics | Google Analytics 360 | |
---|---|---|
Kinek a leginkább megfelelő? | Elsősorban kis és közepes cégeknek, helyi KKV-knak | Nagy weboldal forgalmat bonyolító cégeknek, több országban működő cégeknek, adat alapú döntéshozatalt támogató cégeknek |
Havonta gyűjthető adatmennyiség | 10 millió hit* / property | 500 millió hit* / licensz |
Integrációs lehetőségek | Google Search Console, Google Ads, Google AdSense | + Display&Video 360, Search Ads 360, Campaign Manager, Google Optimize 360, Google Ad Manager 360 |
Közönség definíciók célzásra Google Analyitcs adatok alapján | Google Ads | + Display&Video 360, Google Optimize 360 |
Sales funnel riportok | Alap | Haladó |
Több weboldal adatát átfogóan bemutató property (roll-up property) | Csak további adatgyűjtés beállításával | További adatgyűjtés nélkül, natív funkcióval |
Egyéni dimenziók és mutatók további egyéni adatok feltöltéséhez | 20 / property | 200 / property |
Mintavételezett adatok X munkamenetnyi adat megjelenítése felett | 500 000 | 100 millió a Google Analyitcs felületén, 1 millió API-n keresztüli lekérdezésnél |
Hozzáférés nyers adatokhoz | Nem | Igen, Google BigQuery-n keresztül |
Service Level Agreement | Nem | Igen, garantált rendelkezésre állás mellett |
Adatok frissessége | 24-48 óra | Akár csak 10 perc a feltételek teljesülése esetén |
* hit = mért interakció, jellemzően az oldalmegtekintések száma és mért Google Analytics események összessége. Még pontosabban a hivatalos súgó oldalon olvashat erről a fogalomról.
Fontos különbség a két verzió között, hogy amíg az ingyenes verzió minden property esetében legfeljebb 10 millió adatpont (hit) gyűjtését engedi, addig a prémium verzió a teljes licenszhez ad 500 millió hit-nyi keretet. Ebbe beletartozik minden olyan weboldal, amelynél aktiváltuk a 360 funkciókat, emellett a licensz lehetőséget biztosít arra, hogy cégünk leányvállalatai is többletköltség nélkül használatba vehessék a Google Analytics 360 előnyeit.