Számos fontos mérföldkőhöz érünk el 2024-ben, ami miatt bátran mondhatjuk, hogy 2024 valóban a privacy éve lesz.
- 2024 év végétől kivezetésre kerülnek a harmadik feles (3rd party) cookie-k a Google Chrome böngészőből is, ami alapvetően alakítja át a hirdetési iparágat
- 2024 márciusától azon cégek, akik nem használják a Google mérőkódokban a Consent Mode-ot annak legújabb elemeivel, elveszítik a lehetőséget arra, hogy közönségekre célozzanak (=remarketing nyekk)
- Az egyre kevésbé látható, valós adatok helyett az egyre fontosabb modellezett adatok lesznek a mérvadóak, az adatminőség fenntartásához fontos lesz mindenhol bevezetni a Google féle Enhanced Conversion funkciót
- Felértékelődik a saját adatok használata a hirdetésekben, így elképesztően fontossá válik a megfelelő hozzájárulások beszerzése
A JabJab-nál dedikált data csapat segít mindezek szakszerű beállításában, és bár nem végzünk jogi tanácsadást, örömmel segítünk elmagyarázni egy jogi csapatnak az új technológiák működését, hogy jó döntéseket lehessen hozni az adatgyűjtések beállítása terén.