Egy új weboldal margójára

Builder

Szóval itt van, „nígel nágel naj”, ahogy a sógorok mondanák 🙂 Nem teljesen volt sima az út idáig, de fontos mérföldkőhöz jutottunk.

Sok sok lépcsőt mászott meg a jabjab.hu, mire eljutott idáig, lényegében az ügynökség növekedésével párhuzamosan a weboldalunk evolúciója is eleve elrendeltetett.

Face to face

Amikor 2011 végén csatlakoztam a csapathoz, már akkor felmerült a probléma, hogy a JabJab-nak ugyan van logója, de nincs igazán arculata. Ennek folyománya volt, hogy Misa felkereste régi ismerősét, Simit a Café Design-nál, hogy megbeszéljék a koncepciót és elkezdjenek ötletelni.

4-5 változat is készült, mire eljutottunk oda, ami egészen ezen bejegyzés megszületéséig látható volt: kék, felhős, rajzos, mozgós, repülős, stb.

Ezt továbbra is megtartottuk, csak sokkal inkább klasszikusabb szerkezetbe, működésbe ültetve.

Jöttek a gondok…

Maga a színvilág, a formák, a grafikai elemek hamar bekerültek a JabJab életébe: készítettünk sablont a prezentációinkhoz, hogy elkezdjük használni ezt az új szín- és formavilágot, de a weboldal valahogy nem volt sosem kész. Mindenképpen valami újszerűt szerettünk volna, eltérni a többiektől, ami alapvetően sikerült is, de hamar kiderült, hogy több korlátot tettünk magunk elé, mint amennyit feloldottunk.

Például szerettük volna, ha a referenciákról írnánk is pár sort. Sok ügynökség csak egy logó listát készít és bizony azt is tapasztaltuk, hogy néhányan akkor is kiteszik egy-egy ismert cég logóját, ha egyszer valamikor leveleztek két sort vagy csak kezet fogtak egy konferencián. Elég ma csak szétnézni: ismert cégek logói számtalan weboldalon ott vannak, de senki nem tudja, pontosan mi is volt a feladat.

Viszont az a weboldal, amit előzőleg megkreáltunk, erre nem nagyon volt alkalmas.

Aztán jött az igény, hogy fel kellene tüntetni néhány további szolgáltatást, amit mi nem feltétlenül kezelünk külön szolgáltatásként, de lehet, hogy sokan külön szolgáltatásként keresik. Az oldal bővítése is elég nehézkes volt.

Egy szó mind száz: volt egy tökös weboldalunk, de alig tudtuk normálisan kezelni, bővíteni.

(Azt már csak zárójelben írom le, hogy igazi „akasztják a hóhért” szindróma volt az oldal Analytics mérése)

… meg a gondnok

Arról nem is beszélve, hogy Misa blogja igazi partizán volt sokáig: előbb egy blog.com-os felületen élt, aztán a megboldogult Posterous adott neki otthont, végül meggyőztem, hogy vigyük saját tárhelyre, akkor nem áll fenn a veszélye, hogy újból költöztetni kell. Igen ám, de még a saját tárhelyen is külön létezett és pont ebbe az új arculatba nem illett bele sehogy.

Most már ez is szépen, integrálva van a JabJab Online Marketing weboldalával, annak szerves része.

To be continued…

A fejlődés persze itt nem áll meg, a meglévő oldalak is még itt-ott formálódnak, de máris dolgozunk olyan részein is az oldalnak, ami most még nem publikus, de szándékaink szerint nagyon hamarosan láthatóvá válik mindenki számára.

Szóval érdemes követni továbbra is a blogot, figyelni Facebook oldalunkat, mert jön még jóság nem is kevés 🙂

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink