Keresés a weboldalon

Tartalomjegyzék

Kritikus, ha egy látogató nem találja meg a keresett információt.

Ha nem találja amit keres, akkor majdnem biztos hogy nem fog rá időt szakítani, hanem a távozásával szavaz. elmegy a versenytárshoz, megnézi ott, és ha megtalálta, akkor ott vásárol. Vagyis a keresés a weboldalon (főleg nagyobb méretű lapokon) mission critical.

Mellékesen jegyzem meg, itt mondenki fogalmi zavarban szened, még a Google is. Nem a keresés, hanem a végeredmény, a találat a fontos!

Lássunk egy példát:

Két évvel ezelőtt a Pannon honlapját illettem kritikával, mert az „MMS beállítások” keresésre nem talált semmit. Most ismét ugyanazon a honlapon próbálkoztam, beírtam hogy 3G. Ezt kaptam:

Media_httpjabjabblogc_fpkwm

Püff a kirakat! A Pannon nem ismeri a 3G kifejezést… Nem is rossz.

Valaki VÉGRE mondja el nekik, hogy FONTOS a keresés a weboldalon! Tényleg, telefon beállításokat vajon hol lehet megnézni az oldalon? (iPhone-hoz kéne net hozzáférés beállítások)

A korrektség kedvéért megnéztem a másik két mobilos cég honlapját is. A Voda keresése ad találatokat a 3G kifejezésre, a T betősnél pedig NINCS kereső a weboldalon… Ez is egy szegénységi bizonyítvány, bár jobb mint ha lenne, de nem működne.

Tudtad hogy a keresések követhetőek az Analytics-ben? (igaz, a Google keresés kell hozzá, de akkor is). Ki lehet vele sasolni hogy az emberek mit akarnak az oldaladon (és mondjuk arra hirdetni az AdWords-ben).

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink