Ennek az újdonságnak főleg ügynökségek és több AdWords fiókot is kezelő, nagyobb ügyfelek fognak örülni: mostantól lehetőség van arra, hogy az Analytics kapcsolatot ne 1-1 AdWords fiókkal hozzuk létre egyenként, hanem az ernyő fiókot, az ún. MCC vagy ügyfélkezelőt kapcsoljuk össze az Analytics adatokkal.
Az MCC avagy My Client Center, új nevén ügyfélkezelő vagy client manager egy olyan speciális AdWords fiók, amit első sorban ügynökségek használnak arra, hogy az ügyfelek hirdetői fiókjaiba be tudjanak lépni úgy, hogy nem kell külön email címeket létrehozni minden ügyfél számára. Lényegében egy ernyő fiók.
Ügyfél oldalon is fel szokták használni, ha több AdWords fiókot is kezelnek, mert például több országban és/vagy több tevékenységgel futnak hirdetések.
Eddig minden esetben a hirdetéseket kiszolgáló AdWords fiókban lehetett kezelni az Analytics kapcsolatot, most már megoldható ez az MCC szintjén is, ami sokat egyszerűsít és gyorsít a mi munkánkon főleg új projektek első lépéseinél.
Amit ügyfél oldalon érdemes lehet tudni: a funkcióval egy nem túl etikus ügynökség akár azt is megtehetné, hogy a weboldal látogatóira célzást kínál konkurenseknek, de azért nem eszik forrón a kását 🙂 Egyrészt ez policy ellenes, a Google ezt egészen biztosan nem engedélyezi, sőt, szankcionálja. Másrésztről ügyfél oldalon van egy fontos kontroll, amit persze jól elrejtettek, de az ördög most is a részletekben lakozik: azon az oldalon, ahol a felhasználókat kezeljük, megjelent egy új kapcsolód. Ezt a kapcsolót mi kontrolláljuk (mi=az Ügyfél):
Amíg ez nincs bekapcsolva, addig az ügynökség nem tud mit kezdeni a fiók remarketing listáival. Így aztán érdemes lehet ide néha visszanézni és ha valaki úgy kapcsolta be, hogy erről nem kaptunk értesítőt, alsó hangon érdemes „érdeklődni” 🙂
A remarketing listák megosztásáról amúgy egy elég terjedelmes súgó ír lépésről lépésre útmutatót.