Szenvedtünk a melegtől, aztán rájöttünk (?), hogy akár megjelenésekért, akár kattintásért fizetsz, lehet, hogy nem is olyan kevés közöttük a bot, az AdWords felületén külön engagement metrikák jelentek meg Lightbox hirdetésekhez, okosodtunk az e-ker konverziós arányokkal kapcsolatban és mobil témában, a Facebook újra feltalálta a CPC-t, majd dobott egy új Power Editor felületet, a Google havi hírlevelet jelentett be, ja és előadtunk konferencián – viharos hetünk volt.
Meleg volt, nem kicsit, aztán jött a hideg zuhany
Csak hogy jó legyen, azzal kezdtük a hetet, hogy szaunáztunk a saját lakásunkban – már akinél nem ment a klíma -, nem is futotta többre, mint egy Star Trek poénra arról, hogy mit is jelenthet mostantól minden Analytics szakinak a „data driven” szakkifejezés:
Aztán jött (?) a hideg zuhany, bizony-bizony a csúnya bácsik csak lehúzzák picit a display hirdetési piacot fifikás botokkal, amelyek megjelenéseket meg kattintásokat generálnak a hirdetésekhez, csak hogy többet fizethessünk.
Még szerencse, hogy a Facebook és a Google is az ún. viewable impressions, vagyis a valóban látható megjelenéseket igyekszik minél jobban elterjeszteni, ami enyhíthet ezen a problémán, ha nem is mindenkinek.
Google híreink következnek
Múlt héten picit hátra soroltuk az Öreget, most kompenzáljuk picit a dolgot 🙂
Kevesen tudják, hogy videó hirdetésekkel nem csak a YouTube-on lehet megjelenni és nem csak TrueView hirdetésekkel. A Lighbox Ads hirdetési lehetőség egy elég izgalmas formátum azoknak, akik videóval szeretnének márkát építeni és még ráadásul egy kis forgalmat terelni a kapcsolódó weboldalra. Csak épp baromi nehéz volt eddig riportolni, hogy mi is történt pontosan annyi pénz elköltése után.
Nos, most már külön oszlopokban látjuk az ún. engagement metrikákat és külön a weboldalra vezető kattintásokat, ami hasznos és jó előrelépés.
Havi kiadású hírlevelet indított a Google, amelyben különféle érdekességeket osztanak meg a nagyérdeművel. A cél, hogy minden infót 3 perc alatt fel lehessen zabálni szőröstül bőröstül, szóval ne túl mélyenszántó gondolatokat várjunk, hanem inkább ügyes inspirációs forrásokat.
A Facebook újra feltalálta a CPC-t
Őszintén tegye fel a kezét, aki eddig tudta, hogy egy hirdetett Facebook bejegyzésre ha valaki csak nyom egy like-ot, akkor is fizetett egy kattintást! Naaaa, őszintén… merészebben… na ugye! Nincs ezzel gond, ez is egyike azon érdekes részleteknek, amit nem vernek nagy dobra és ezt a konkrét dolgot már nem is nagyon kell nekik.
Újra feltalálták a valós kattintás forgalmát, azt a kattintást kizárólag, amiért valójában eddig is fizettünk volna, ha tudjuk (és mi tudtuk, de nem mindenki tudta és mi ezt is tudtuk, hogy ők nem tudták, amit mi és ők is tudtak…). Szóval no para, most már tényleg azért a kattintásért fizet mindenki, amiért eddig is fizetni szeretett volna 🙂
És ha már Facebook és fejlesztések: a webes hirdetés kezelő felület új kinézete mellé kapunk újfajta Power Editor jóságot. Remélhetőleg nem kell már 21 colos monitor a használatához.
Videós okosságok a hétre
Ezen a héten két videót is ajánlottunk Nektek, mindkettő hasznos és inspiráló lehet és rövidebb, mint a Harry Potter.
Az elsőn az AdWords mobilos hirdetésekkel kapcsolatos tippjeiről szól, hiszen a mobilnak most már tudjuk, hogy nincs „éve”, hanem szépen felfejlődött és tőlünk nyugatabbra, keletebbre, messzebb már több keresés indul mobilról, mint asztali gépekről. Szóval nem árt felfejlődni:
A másik (nem Google anyag) az e-kereskedelmi konverziós arányról szól és tippeket ad arra, mivel lehet esetleg javítani rajta.
Online videóról meséltünk
A héten volt a Reklám+KKV konferencia Damjanovich Nebojsa szervezésében, ahol az online videóról beszéltünk egy fél órát, fizetős és ingyenes eszközökről a hatékonyabb megjelenésekért. Aki lemaradt, ne búsuljon, biztos elővesszük az ősszel újrainduló webinárumaink során.
Csak szólok, hogy jövő héten is 34 fok lesz, ami fogalmam sincs, hogy miért fontos a jövő héten várható szakmai újdonságok szempontjából, de valamiért ide kívánkozott ez az adat is az összefoglaló végére 🙂
Viharos hetünk volt és máris nyakunkon a következő hét…