(Volt most némi kihagyás a blogon: az októberünk elég sűrű lett számos programmal, amiről hamarosan itt is beszámolunk, emellett sajnos a blog picit háttérbe szorult, de ahogy a Terminátor is megmondta: visszajövünk, ha kell, ha nem 🙂 )
15 éve indult világhódító útjára a Google AdWords, az a hirdetési rendszer, ami a legtöbb cég életében ma már nélkülözhetetlen része a marketingnek.
A most közzétett idővonalon is jól látható, hogy a 2000 októberében elindult rendszer 2003-ban vált elérhetővé a világ számos országában. Már akkor látható volt, hogy a Google ezzel is igyekszik elmosni a határokat és olyan lehetőséget biztosít, ami nem csak a nagyvállalatok giga marketing büdzséjéből szeretne elcsípni egy-egy szeletet, de akár KKV-k számára is elérhető kedvező árazásával. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy az első hirdetők egyke, a DiscountMugs.com nem éppen a nemzetközi színtér domináns szereplője 🙂
Az eredeti sajtóközlemény mai szemmel már-már megmosolyogtató, hiszen olyan információkkal igyekszik eladni a rendszert, amit ma már szinte mindenki tud az AdWordsről, ami talán még érdekesebb és talán olyan info morzsa, amiről viszont kevesen tudnak: eleinte az akkor még standard-nek számító CPM (cost per mille) árazás volt elérhető, tehát nem is kattintásokért fizettek a hirdetők.