Blokkolja a blokkolókat a német Bild

Tartalomjegyzék

A hirdetés blokkolók egyre csak növekvő táborát mindenki a maga módján ítéli meg és kezeli, a német Bild című lap online kiadása például lépett egy merészet.

Bild.de - blokkolt blokkolók

Két hete a Bild.de tartalmai elérhetetlenek azok számára, akiknél aktív hirdetés blokkolót érzékel az oldal. A lépés valahol érthető, de azzal is egyet lehet érteni, hogy talán nem a legideálisabb megoldás.

Nyilván kiadói oldalról valahol érthető e lépés, hisz egy ilyen oldal első sorban nem azért ontja magából a tartalmat, mert régóta kitűzte zászlajára a teljes körű tájékoztatás magasztos eszméjét. Itt kérem, ahogy más ingyenesen látogatható és olvasható oldalakon mi vagyunk a „hús”, a látogatókat adják el a hirdetőknek és ebből a bevételből van többek között pénz arra, hogy további tartalmakat állítsanak elő.

A gond ugye ott van, hogy a kiadók itt-ott átbillentek a ló túlfelére és olyan mértékbe tolják már le a torkunkon a hirdetéseket, hogy azt már nagyon nehéz lenyelni. Aztán ott van az is, hogy a hirdetői oldalon egyre népszerűbb remarketing hirdetéseket is sokan eszetlenül tolják és amikor már a huszadik oldalon is egy borzasztó üzenet követ, az néhány emberben kiveri a biztosítékot.

De hogy erre a problémára a blokkolók blokkolása-e a megoldás, abban nem vagyok biztos. Tény ugyanakkor, hogy megnézve a bild.de oldalait, tartalom/hirdetés arányban bőven akad olyan másik kiadó, ahol sokkal, de sokkal rosszabb az élmény. Szóval talán pont náluk nem volna még annyira indokolt a hirdetés blokkolás. Csak ugye a legtöbb blokkoló feketén-fehéren néz a teendők elé.

Szerencsére úgy tűnik, hogy az iparág mozdul és a felismerés után lassan ugyan, de elindulnak azok a kezdeményezések, amelyek talán újra normális mederbe terelik a történetet, bár ehhez nem csak a nagyobb kiadók kellenek. Sok-sok olyan kisebb oldal van, amely többek között kényszer Facebook lájkkal és megosztással generál magának organikus forgalmat a Facebookról (és ezen keresztül elég látogatót megfelelő hirdetési bevételhez). Ezek az oldalak sem arról híresek, hogy odafigyelnek a hirdetések megfelelő elhelyezésére. Szóval igen, itt például egy Google is kellene ahhoz, hogy az AdSense résztvevőkre jobban odafigyeljen.

És nem utolsó sorban magunkra is figyelnünk kell: kétszer is gondoljuk át, az a hirdetés a legjobb? Valóban? Az az pre-roll videó a leginkább ötletes? Nem csak kényszeredetten akar virális lenni? Elcsábulunk az átugorhatatlan pre-roll videó ajánlatára vagy elfogadjuk, hogy ha több konrollt adunk a felhasználók kezébe azzal végső soron magunkat segítjük? Ez és még sok más kérdés kell, hogy napjainkban megjelenjen ügyfél és ügynökség oldalon a fejekben.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink