Facebook hirdetések kezelése során talán a leggyakrabban használt célzási mód a rendszer által kínált érdeklődési kategóriák használata. A célzás hamarosan további adatforrással bővül.
Ezek az érdeklődési kategória célzások eddig csak a Facebook oldalán belül történt interakciók alapján sorolták profilokba a felhasználókat, teljesen meglepő módon a külső weboldalakra helyezett like és share gombok használata nem számított bele a képletbe.
Nos, úgy tűnik, ez hamarosan meg fog változni és ezek a gombok is az érdeklődésünk felépítéséhez használt adatforrássá válnak. Hirdetői szempontból ez érdekes fejlemény, felhasználói oldalról akár ijesztő is lehet, bár ha figyelembe vesszük, hogy a Google is összegombol amit csak tud, hogy jól célozhatóak legyünk online tevékenységeink alapján, annyira talán nem is újdonság, hogy mennyibe is kerül az ingyen kenyér.
Felmerülhet kérdésként, hogy ezzel vajon képesek leszünk-e kvázi remarketing jelleggel bizonyos oldalak látogatóit célozni: nincs még egyértelmű válasz erre, de én azt gondolom, hogy nem. Ha így lenne, vélhetően sok olyan oldal venné ki egyszerűen ezeket a közösségi gombokat, ahol az oldal alapvetően értékesítési céllal jött létre, de a nagyobb kiadók se néznék valószínűleg jó szemmel, hogy látogatóikat ilyen egyszerűen meg lehet célozni Facebook hirdetésekkel.