Egy újabb riport látott napvilágot, ezúttal a Sourcepoint és a comScore elemzése mutat rá arra, hogy a baj nem is olyan kicsi és nem is olyan egyszerűen áthidalható, ahogy azt egyesek gondolják.
A jelentés abban nem hoz újdonságot, hogy főleg az európai országokban jelentős méreteket öltött mára a hirdetésblokkolók használata.
Amiben fontos újdonságot mutatnak, az például a korcsoport megoszlás: itt jól láthatóan minden országban a leginkább érintett réteg a 18-24 évesek köre. Ők már nagyon fontosak a hirdetők szempontjából, hisz hosszabb távon az ő preferenciáikat befolyásolva lehet tartósan megtartani az ismertséget és az eladásokat.
Egy másik érdekesség az a slide, ahol azt nézték, mennyire van korreláció a vagyon és az adblocker használat között:
Franciaország kivételével mindenhol látható valamennyi plusz azon felhasználói csoportban, ahová a tehetősebbeket soroljuk. Nem mindenhol markáns a különbség, de talán érezhető probléma (lehet), ha pont azok nem látják hirdetésünket, akik a leginkább a vásárlóerőt képviselik.
Érdemes megnézni a riport többi részét is, ahol megtudhatjuk, milyen hirdetésblokkoló szoftverek jelenleg milyen piaci részesedéssel bírnak és a mobil blokkolásról is olvashatóak korai adatok.