Érdekes újdonsággal rukkolt elő a Google: ugyan nem magyar földön (még?), de képes összekötni a pontokat a TV reklámok és a kapcsolódó online aktivitások között.
Az talán már nem vitás, hogy itthon is egyre inkább igaz, hogy egy olyan világban élünk, ahol egyszerre lehetünk jelen a hirdetők szemszögéből több eszközön:
- ha nézünk egy filmet vagy sorozatot, felcsapunk előtte/alatta egy fórumot, hogy többet tudjunk meg, esetleg a film IMDB adatlapját, stb.
- ha látunk egy érdekes reklámot, kiválthat keresést az interneten, kiválthat látogatást a weboldalunkon
De hogy pontosan mikor is ment a reklám a TV-ben és hogy amit látunk az online adatok között, az épp ennek köszönhető-e, na ez eddig inkább csak megérzések és sejtések rendszere volt.
A Google tavaly tavasszal vásárolta fel az Adometry-t, amely bonyolultabb attribúciókkal foglalkozó cég. Ennek a felvásárlásnak az első gyümölcse egy olyan eszköz, amely segíthet jobban megérteni egy cég TV-s jelenléte, valamint az online keresések és weboldal aktivitások közötti kapcsolatot.
Akit jobban érdekel a téma, október 20-án lesz egy webinárium a termékről, amelyet a Google tart meg.