TV attribúció: újabb kapocs zár össze

Érdekes újdonsággal rukkolt elő a Google: ugyan nem magyar földön (még?), de képes összekötni a pontokat a TV reklámok és a kapcsolódó online aktivitások között.

TV attribúció

Az talán már nem vitás, hogy itthon is egyre inkább igaz, hogy egy olyan világban élünk, ahol egyszerre lehetünk jelen a hirdetők szemszögéből több eszközön:

  • ha nézünk egy filmet vagy sorozatot, felcsapunk előtte/alatta egy fórumot, hogy többet tudjunk meg, esetleg a film IMDB adatlapját, stb.
  • ha látunk egy érdekes reklámot, kiválthat keresést az interneten, kiválthat látogatást a weboldalunkon

De hogy pontosan mikor is ment a reklám a TV-ben és hogy amit látunk az online adatok között, az épp ennek köszönhető-e, na ez eddig inkább csak megérzések és sejtések rendszere volt.

A Google tavaly tavasszal vásárolta fel az Adometry-t, amely bonyolultabb attribúciókkal foglalkozó cég. Ennek a felvásárlásnak az első gyümölcse egy olyan eszköz, amely segíthet jobban megérteni egy cég TV-s jelenléte, valamint az online keresések és weboldal aktivitások közötti kapcsolatot.

Akit jobban érdekel a téma, október 20-án lesz egy webinárium a termékről, amelyet a Google tart meg.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink