Vásárlók és hasonló közönség célzása AdWordsben email címek alapján

Eljött végül AdWordsbe is az ún. first party data, vagyis a saját adatokkal történő célzás lehetősége.

Google AdWords

Ezen a héten rendezik meg New Yorkban az AdvertisingWeek nevű rendezvényt, ami az itthoni Média Hungary és Internet Hungary összegyúrásaként fogható fel. 5 hosszú nap tele rengeteg előadással és érdekességgel, amelyre az olyan cégek is készülnek puskaporral, mint az AdWords vagy a Facebook.

Customer Match

AdWords oldalról már meg is történt egy fontos bejelentés: nagyon hamarosan lehetőségünk lesz feltölteni a felületre saját email adatbázisunkból email címeinket, így célozhatunk a Keresőben, a YouTube felületén vagy épp Gmailben ezen adatok alapján. Az új Customer Match funkció talán különösen Gmail hirdetéseknél lesz fontos és hasznos, hisz az egész célzás lényege abban áll, hogy a rendszer a feltöltött email címek alapján a bejelentkezett Google fiókok felhasználóit kezdi el célozni.

Cookie mentesen

Fontos tehát látnunk, hogy ez a célzás nem csak azért fontos, mert saját adatainkkal dolgozik, hanem azért is, mert eltávolodik a cookie alapú megoldásoktól, ami miatt sokszor lehetetlen például eszközök között mozogni. Mivel ez a célzás Google fiókokat céloz, több következménye is van:

  • működik eszközök között: aki be van jelentkezve Google fiókjába a laptopján és telefonján is, mindkét eszközön célozhatóvá válik
  • továbbra is fontos tudni, hogy a „Google fiók” az nem ugyanaz, mint egy @gmail.com cím, Google fiók létrejöhet saját email címünkkel is

Hirdetőként pedig fontos felelősséget jelent főleg annak tudatában, hogy ha nem jól használjuk a lehetőséget, csak ráerősítünk az idén csúcsokat megdöntő adblocker parára:

  • valószínűleg a Google nem fogja engedni, hogy 1-1 vagy néhány email címmel célozzunk. Ahogy a remarketing listáknál van egy 100-as szabály, úgy itt is várható egy hasonló vagy talán magasabb küszöb, amit ha nem érünk el (nem tudunk legalább ennyi Google fiókot célozni), akkor nem jelennek meg a hirdetéseink
  • mivel a funkció működési elve leginkább a remarketingre hajaz, fontos lehet megfelelő frequency cap-et használni, hogy ne érje szőnyegbombázás a felhasználót

Hasonló közönségekkel

A Customer Match további fontos lehetősége, hogy ezen listák alapján is generálni fog a rendszer hasonló közönség listákat. Vagyis elérhetünk olyan felhasználókat, akiket eddig még nem és akiknek a profilja nagyban hasonlít azon felhasználókéra, akiket még nem értünk el.

Nem biztos például, hogy tudjuk, hogy azok, akik feliratkoztak hírlevelünkre, nagy arányban kutya mániások, így ha további kutya rajongókat érünk el az üzenettel, értékes többletünk lehet.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink