Vásárlók és hasonló közönség célzása AdWordsben email címek alapján

Dátum: 2015. 09. 28.


Eljött végül AdWordsbe is az ún. first party data, vagyis a saját adatokkal történő célzás lehetősége.

Google AdWords

Ezen a héten rendezik meg New Yorkban az AdvertisingWeek nevű rendezvényt, ami az itthoni Média Hungary és Internet Hungary összegyúrásaként fogható fel. 5 hosszú nap tele rengeteg előadással és érdekességgel, amelyre az olyan cégek is készülnek puskaporral, mint az AdWords vagy a Facebook.

Customer Match

AdWords oldalról már meg is történt egy fontos bejelentés: nagyon hamarosan lehetőségünk lesz feltölteni a felületre saját email adatbázisunkból email címeinket, így célozhatunk a Keresőben, a YouTube felületén vagy épp Gmailben ezen adatok alapján. Az új Customer Match funkció talán különösen Gmail hirdetéseknél lesz fontos és hasznos, hisz az egész célzás lényege abban áll, hogy a rendszer a feltöltött email címek alapján a bejelentkezett Google fiókok felhasználóit kezdi el célozni.

Cookie mentesen

Fontos tehát látnunk, hogy ez a célzás nem csak azért fontos, mert saját adatainkkal dolgozik, hanem azért is, mert eltávolodik a cookie alapú megoldásoktól, ami miatt sokszor lehetetlen például eszközök között mozogni. Mivel ez a célzás Google fiókokat céloz, több következménye is van:

  • működik eszközök között: aki be van jelentkezve Google fiókjába a laptopján és telefonján is, mindkét eszközön célozhatóvá válik
  • továbbra is fontos tudni, hogy a “Google fiók” az nem ugyanaz, mint egy @gmail.com cím, Google fiók létrejöhet saját email címünkkel is

Hirdetőként pedig fontos felelősséget jelent főleg annak tudatában, hogy ha nem jól használjuk a lehetőséget, csak ráerősítünk az idén csúcsokat megdöntő adblocker parára:

  • valószínűleg a Google nem fogja engedni, hogy 1-1 vagy néhány email címmel célozzunk. Ahogy a remarketing listáknál van egy 100-as szabály, úgy itt is várható egy hasonló vagy talán magasabb küszöb, amit ha nem érünk el (nem tudunk legalább ennyi Google fiókot célozni), akkor nem jelennek meg a hirdetéseink
  • mivel a funkció működési elve leginkább a remarketingre hajaz, fontos lehet megfelelő frequency cap-et használni, hogy ne érje szőnyegbombázás a felhasználót

Hasonló közönségekkel

A Customer Match további fontos lehetősége, hogy ezen listák alapján is generálni fog a rendszer hasonló közönség listákat. Vagyis elérhetünk olyan felhasználókat, akiket eddig még nem és akiknek a profilja nagyban hasonlít azon felhasználókéra, akiket még nem értünk el.

Nem biztos például, hogy tudjuk, hogy azok, akik feliratkoztak hírlevelünkre, nagy arányban kutya mániások, így ha további kutya rajongókat érünk el az üzenettel, értékes többletünk lehet.

Tetszett?

Ajánld barátaidnak, ismerőseidnek, kollégáidnak:

 

Ha szeretnél még több ilyet, akkor lájkold Facebook oldalunkat, iratkozz fel YouTube csatornánkra és RSS csatornánkra!

2 hozzászólás

  1. Sziasztok,

    Arról szeretnék érdeklődni, hogy a Customer Match célzásnál, milyen adatvédelmi irányelveket kell betartani? Találtam pár infót a Google AdWords Sugóban, de még így sem tiszta. Ezenkívül tudom, hogy vásárlásnál megadott címeket is lehet használni.

    De akkor miért kell leiratkozási linket megadni a lista elkészítésénél?

    Szóval az lenne a konkrét kérdésem, hogy milyen változtatásokat kell akár a weblapon belül elvégezni? Hogyan tájékoztassuk a látogatókat, vásárlókat erről a dologról? Egyáltalán hogyan tudunk szabályosan és törvényesen “dolgozni” ezzel a célzási módszerrel?

    A válaszokat, gondolatokat előre is köszönöm. 🙂

    Válasz küldése
    • Szia,

      A kérdés jó, de pontos választ (még) nem tudunk adni.
      Igyekszünk erre mi is jogász által összeállított útmutatót adni, de ez még képlékeny, hogy össze jön-e.

      Addig is, a mi értelmezésünk szerint fontos, hogy mit vállaltál az adatvédelmi nyilatkozatban: ha beleírtad, hogy az adatokat nem adod át harmadik félnek, akkor problémás lehet, ha feltöltöd az email címlistád akár Google, akár Facebook felé (de mondom még egyszer, a pontos jogi értelmezést még mi is igyekszünk tisztázni).
      Ha módosítod az adatvédelmet, azt akkor is el kell fogadtatni azokkal, akik már a listán vannak, csak úgy nem módosíthatod, hogy akkor innentől ilyen és olyan célra mégis csak kiadhatod harmadik félnek.

      Az is kérdőjeles, hogy jogilag ki is a harmadik fél? Ha az Ügyfél az Ügynökségnek küldi el a listát (aláírt fővesztés terhe mellett) és az Ügynökség tölti fel vagy ha az Ügyfél közvetlenül tölti fel?

      A leiratkozás link egyértelműen azért kell, hogy ha valakit zavarnak az így célzott hirdetések, akkor legyen lehetősége véleményt nyilvánítani és leiratkozni a listádról. Ez a link tehát meg fog jelenni a felhasználó felé, így működő leiratkozó link kell, hogy legyen, aminek kapcsán olyan folyamat is kellhet, hogy a Google felé feltöltött email cím listád frissítve legyen folyamatosan.

      Ahogy írtam is, pontos jogi értelmezésünk még nincs a kezünkben.
      Amit valószínűsítünk:

      • adatvédelmi nyilatkozatban jelezni kell, hogy van az a harmadik fél, akinek átadjátok
      • kell egy működő oldal, ahol le lehet iratkozni a listáról
      • rendszeresen karban kell tartani a feltöltött listát, hogy aki leiratkozott, az valóban ne lásson többé így célzott hirdetést
      Válasz küldése

Hozzászólás beküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Pin It on Pinterest

Vásárlók és hasonló közönség célzása AdWordsben email címek alapján…