A jól kivitelezett hibához ismernünk kell a hibázás minden fortélyát. Hibázni jól, csak az tud, aki felkészült, elszánt, és következetesen (és hosszú távon is) is képes hülyeségeket csinálni /gondolni / mondani. Az alábbiakban a marketinges hibázásokat próbálom összefoglalni, azon belül is a Brand hibákat.
1 A profi hibázó marketinges nem foglalkozik a vevővel, megpróbálja magát fényezni, és elfelejteni az örök érvényű teszt kérdést: „és ki nem sz4rja le?”. Megpróbál olyanokat mondani, ami a vevőnek semmit nem mondd, értéket nem közvetít, de ügyesen, okosan elmondja a cégről / szolgáltatásról / termékről amit mondani (vagy mutatni) szeretnének. Az egésznek az a kulcsa, hogy olyan dolgokat, amelyek a vásárlónak jelentenek értéket (közel van, jó árú, nem kell vele szarakodni, könnyedén kezelheti, stb) bizonyosan meg se említsük.
2 A profi balf4szkodás alapvető eszköztárába beletartozik a bazzvördök használata. Azokkal igazi, profinak hangzó dolgokat lehet állítani, és ismét figyelmen kívül hagyva a piac igényeit. Ha valahol egy ember már képes excellel és word-del körleveleket gyártani, akkor dobjuk be a data cruncher kifejezést. Ha hallott már valaki adatbázisokról, akkor legyen benne a big data. De nagyszerűen használható az integrált kommunkáció kifejezés is. Minél alacsonyabb a kifejezés információtartalma, és minél érhetetlenebb, annál jobb.
3 Az igazi profi hibázók nem magukban dolgoznak. Szeretnek mítingeken kollektíve kidolgozott hibákat véteni, de a legjobb a bórd, vagy a vezetői mítingen kitalált brand nevek, vagy vállalati küldetések meghatározása. Az igazi kincs a mítingen kifejlesztett szlogen. Az a legjobb. A sok okos ember által elkövetett kollektív idiotizmusnak megvan a maga bája. Amikor mindenki érzi, hogy a szlogen csak akkor teljes, ha ő is hozzátesz valamit, ha pontosítja a megfogalmazást, és végre(!) sikerül a 20 soros szlogent legyártani. Az óriásplakáton jól néz ki 20 pontos betűkkel.
4 A hosszú brand szlogen nagyszerű alkalom arra, hogy az emberek NE jegyezhessék meg. Még akkor sem ha akarják. Ne legyen egyszerűen továbbadható, hallás után ne lehessen leírni, és legyen jó bonyolult, hogy a megértése is fárasztó legyen. Ez az igazi boldogság. Ha az embereknek agyalni kell azon, hogy megjegyezhessék, mert akkor vésődik csak be igazán.
Nakérem, Hibázni tudni kell. És kemény munkába telik az is, tessék csak elhinni.
Csak úgy ukmukkfukk nem lehet jól hibázni.