Tegnap beszereltettem az ülésfűtést az autóba (kedvesem ragaszkodott hozzá, szerintem az olyan női dolog lehet).
A szerelővel elbeszélgettünk, de a végére fura fordulatot vett az ügy. Biztosítással kombinált befektetést akart eladni nekem. Mi a franc, 10 millió befektetési tanácsadó országa lettünk? Lassan már aki nem befektetést, az táplálákkiegészítőt akar majd eladni. Kíméljetek!
Az eset emlékeztetett a klasszikus viccre, amikor Grün meghal, és Kohn kérik meg hogy adja fel a gyászjelentést. Besétál, és leírja: Grün meghalt, temetés 18-án 11 órakor. De szólnak neki hogy ebben az árban van még hely, még írhat 3 szót. Erre odabiggyeszti: Ugyanott Trabant eladó.
Szóval nem jó amikor valaki mindenhez ért.
Cipőt a cipőboltból. emlékszel még erre a szlogenre? Sokan kinevették, mert ugye honnan máshonnan? De akoriban ennek aktualitása volt, mert mindenféle nagyáruházak, mindenki elkezdett cipőket árulni, és a szakemberek készíttették az ellenhirdetést. Mert tényleg, onnan vedd, ahol a legjobban értenek hozzá.
A szervíznek elhiszem ha vásárolhatok ott olajat az autómba, esetleg a könyvelőmnek is elhiszem ha befektetésekről akar velem beszélni. De van olyan amikor csak legyintek. Mint az utcán amikor leszóltanak, hogy nem veszek-e aranygyűrűt. És ha nem, akkor rákérdez hogy fényképezőgép nem kell-e (frissen lopott a médijamárkbú).
Az elején amikor belevágtam az online területbe, én is csak árukapcsolással tudtam eladni. Az ügyfelek nayg része nem értette a PPC és a SEo közötti különbséget, szóval belevettem a szolgáltatási csomagba azt is. De időközben a piac is alakult (az ügyfelek tudása és alapismeretei merőben mások mint 4 évvel ezelőtt), én pedig rájöttem hogy két területet nem tudok követni úgy, hogy közben jól végezzem a munkámat. Elég komoly falat a PPC is.
Félek hogy a „full service” ügynökségek ideje lejárt. Persze vannak ügyfelek akik nem akarnak 15 ügynökséggel együtt dolgozni, mert csak egy marketinges van, de ez így van rendjén, okos döntés az is. Feltéve h az ügynökségen (belül vagy alvállalkozóban) megvan az a tudás és kompetencia ami ott kell, és az ügyfélkapcsolat alkalmas a feladatra.
De legyünk őszinték. Egy klasszikus ügynökségről ma már nem tudjuk elhinni hogy hirtelen online-ban is okos lett. Ezért alakul úgy az élet, hogy megbízók fejében ez a két terület erősen különvált. És erre utaltam amikor azt mondtam hogy a full service kora lejárt, ezt már egy klasszikus reklámügynökség nem tudja beadni senkinek hogy most akkor ők hajaj és méghogy.
Egyre nehezebb az online ügynökségek sorsa is (azoké különösen akik most kezdtek bele csak a SEO, SEM, SMO, és egyéb hárombetűs) dolgokba.
Részemről én szeretem klímással szereltetni a klímát, és nem kérek tőle befektetési tanácsot (bár van egy ex ügyfelem aki fél év alatt átnyergelt), és a bankban nem akarok ropit venni (bár egy üdítő és kávé automatát kitehetnének néhol).
Ahogy az egyik pizzéria mondja:
„Megállapodtunk a bankkal, hogy mi nem adunk hitelt, ők pedig nem készítenek pizzát.”
Okosabb mondás mint amilyennek elsőre tűnik.