113 unique queries

Amikor szeretném tudni hogy mire kerestek az emberek amikor eltalálatak a partnerem oldalára a keresőkön keresztül, akkor először futtatok egy Report-ot, amiben megnézem menyi az Impression Share. Ezen belül megsasolom az Exact Match Query számot, és ha az alacsony, akkor futtatok egy másik Reportot, amiben megnézem hogy mire kerestek amikor kattintottak is. A különféle kulcsszó megfeleltetések miatt lehet hogy ezt a szót még így nem tettem be a kampányba. Lehet hogy a kampányban az van benn hogy energiatakarékos, és Broad megfeleltetésben, a keresés maga pedig “energiatakarékos izzó” (Phrase vagy Exact megfeleltetésben). A lényeg, hogy ilyenkor átemelem a keresett, de még nem használt kulcsszavat, és amikor legközelebb a keresés “energiatakarékos izzó”, akkor jobb Minőségi pontszámmal indulok azokkal szemben akik arra hirdetnek hogy izzó, energiatakarékos, vagy mondjuk hogy energiatakarékos tűzhely (broad megfeleltetés).

Na eddig szól az elmélet.
Innen a gyakorlat és az anyázás.

A tegnap lefuttatott reportot sorba rakva kattintások szerint (hiszen ami a legtöbb kattot kapta nekem az a legfontosabb):

Media_httpamadeoblogc_rnkde

Vagyis a kattintásos forgalom nagy részéről fogalmam nincs miilyen keresésre jelent meg.
Rákerestem a Google AdWords Help-benm, hátha mondanak valamit (magyarázkodnak), hogy ez miért van így. Ezt találtam:

Media_httpamadeoblogc_jfkqj

Vagyis az ezer oldalas leírásban sehol nincs benne erről semmiféle magyarázat, összesen egy, a felhasználók által összedobott Discussion Fórum az ahol előfordul a kifejezés…
Ebben, az egyik kérdező ezt a választ kapta a kérdésére:

The Search Query Performance report aggregates statistics for outliers
as ‘Unique Queries,’ where outliers are defined as queries that don’t
meet our privacy and volume requirements. In other words, the queries
that are included in ‘Unique Queries’ happen so rarely that it is not
very useful and if we were to report them all, the report would
quickly become unmanageable and difficult to process from a technical
standpoint.
You might try running the report over a longer period of time so some
of these ‘unique queries’ meet the volume threshold and are given
their own line item.
Be assured that the majority of report includes queries that occur
often enough to make a difference in your account. That said, your
request for a more granular breakdown is one we’ve heard before and
has been noted.

Zanzásítva:
A lényeg, hogy több oka is lehet annak ha nem írják ki a keresést. Az egyik ha személyiségi problémák vannak azzal ha kiírják (mi lehet ez? név van benne?), a másik, hogy ha olyan kevésszer fordul elő, hogy a lista általa menedzselhetetlenül naggyá válna, és ezért “összecsomagolják” egy sorba.
Esetemben sajnos ez az érv nem állja meg a helyét, ugyanis a report összesen 80 sorból áll, melynek a végén ott vannak ilyen sorok is:

Media_httpamadeoblogc_bfhab

Itt még azt is lereportolták, ahol meg sem jelent és nem is kattintottak 🙂
De azt is ahol egy megjelenés és egy katt volt.
Innentől viszont marad az, hogy nem tudom, de jó lenne tudni.

Spekulálgatások a Google Groups-on arról, hogy az így elrejtett keresések magas CTR-je miért van:

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink