A CTR “átka”

(megint sikerül jó kis bulváros címet adnom 🙂 )

Egy elképzelt helyzetet elemzek:

Adva van egy téma, amelynek a keresőszavaira már hirdet az ügyfél.
Napi 20.000 keresés az stabil átlag (nem nagyon szór), és az ügyfél Keresés kampánya laza 1.5%-os CTR-t hoz, ami összesen napi 300 kattintott látogatás, átlagos áron 75 Ft-ért, vagyis a napi költése 22.500 Ft.

Jön egy szaki, aki elvállalja a kampányok rendbetételét, kicsit farag a kampányokon. A feladat szerint ott kell lenni minden lehetséges alkalommal, és elhozni amit csak lehet. Emberünk nekiáll, kicsit farag, és az eredmény nagyszerű lett, duplázta az átkattintási arányt (mostantól 3%), és a kattintások ára is csökkent 20%-kal.

Számoljunk. 20.000 keresés 3%-a az 600 fizetett kattintás. Ez szorozva az olcsóbb(!) CPC értékkel, 36.000 Ft napi költést jelent.
Hoppá. Jobbak vagyunk, és többbe kerül – ez az ügyfél első gondolata.

Igen, de ha ott akarunk lenni az összes lehetséges megjelenésnél, és javul a CTR, akkor nem fog annyival csökkenni a kattok ára, hogy ugyanabban a büdzsében benne maradhasson a dupla mennyiségű látogatás ára.

De tovább szorzom. További 1 hónap alatt sikerül az átlag 3% helyett 5%-ra tornázni a CTR (igaz, ezen szűkített kulcsszó készlet össz keresés mennyisége már csak 17.000 / nap. De sikerült a kattok árát tovább csökkenteni, 60-ról 50-re.

Vagyis 17.000 x 0.05 (5%) = 850 látogató, átlag 50Ft-jával, napi 42.500 Ft napi költés.

Igaz hogy közel 3x annyi látogató érkezik az oldalra mint eddig, de az ügyfél napi költsége a duplájára nőtt.

Van esély arra, hogy nem fogja érteni a matekot, és nem fog szeretni. Pedig jól dolgoztál.

*Tudom, a konverziókra kell mérni, a CPC másodlagos mutató.
De legyünk reálisak, nem mindig lehet, pőlusz ez a bejegyzés nem erről szól.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink