.. avagy hogyan lehet PR-re használni az AdWords (PPC) hirdetéseket.
Érdekes történet. A New York Times címoldalon lehozott egy cikket az új-Zélandi hoki nevű halról, amelyet sokan ismerünk – legalábbis ízről. Ez a hal a McFish alapanyaga (amerikában tuti, itthon nem tudom, nem eszem halat).
A hoki tenyésztő (és nem halászó) új-Zélandi cégek azonban nem voltak elragadtatva a cikk azon kijelentésével, miszerint a térségben „egyértelmű jelei vannak a túlhalászásnak”.
Ilyenkor jön az, hogy a sértett fél korrekciót kér, amit az újság lehoz a 47. oldal alján a receptek után, és mindenki elfelejti az egészet. De a srácok ott lenn nem hagyták magukat, felbéreltek egy PR szakembert, és rábízták a megoldást. Jim McCarthy egy szokatlan megoldást választott, AdWords hirdetéseket készített, elkezdtek hirdetni a new zealand hoki, és a hoki new york times kifejezésekre. Ilyen szövegekkel (katt rá a nagyobb képért):
A hirdetés arra az oldalra mutat amely egyben az eredeti cikkben is belinkelt oldal, amely eredetileg a halról szóló leírás volt (de közben szépen megváltoztatták, és egy kicsit helyreigazító cikk lett belőle).
A fent említett kifejezések mellett még megjelentettek hirdetéseket a cikk írójának nevére is:
Ismerve a magyar viszonyokat, itt is elkelne egy pár hasonló stratéga, és stratégia. Hiszen semmi más nem csinált, mint amit az újságírók. Publicitást kreált a téma körül, azzal a különbséggel, hogy ez esetben ő adott pontosabb információt a céloldalon. Be sem lehet perelni érte.