A verseny halála

Egy kis marketing alapvetés.

A verseny jó. Mindenkinek. (üzenem ezt azoknak akik utálják a konkurrenciájukat).

Ha nem ez az alapvető nézet a házon belül, akkor tessék kiírni nagy betűkel a falakra, levehetetlenül.

A VERSENY JÓ! MINDENKINEK!

Kezdjük az alapokkal. A versenyt nem a kapitalisták találták ki, hanem az evolúció.Ha nem lett volna a fajok és egyedek között verseny (területért, túlélésért, élelemért, stb), akkor talán mi sem lennénk ma itt. A verseny segített abban, hogy az életerős, ellenálló, ügyesebb, okosabb lett a nyertes, övé lett a nőstény, az ő génjei öröklődtek. A természetnek ez a módzsere arra, hogy például a recesszív (nem minden hordozó egyedben jelenik, meg) genetikai problémák se öröklődjenek túl hosszú ideig. Persze a mai világ emberségből és sokféle okok mentén sokszor szembemegy ezzel, de ez így jó, most ezt ne vitassuk.

A gazdaságban is van egy evolúció, a kicsit, az ügyesek ma már méltó ellenfelei tudnak lenni a nagyoknak. Kell a frissülés, kell a verseny, ha ez nem lenne, akkor mehetnénk a Közért-be az üres polcokat nézni, lenne MATÁV aki pont annyit számlázna amennyit akarna, soroljam?

A verseny része az életünknek. Szüleim egy kis faluban laknak, és állandóan panaszkodtak, hogy az az egy bolt mennyire lehúzós (kitették a savanyú tejet is, és senki nem mert visszamenni reklamálni, mert legközelebb nem szóltak hogy a hús mikor fut be). Most van a faluban négy bolt, változó nyitvatartással és profillal, olcsóbb az élelmiszer, és ha nagyon akarják, akkor házhoz is viszik nekik (ezt a koncepciót még érleljük azért kicsit 🙂 )

Tegnap elmentünk Kehidakustányba, van ott egy nagyszerű fürdő. Szeretjük mert bababarát, és a gyerkőc nagyon élvezi. Van ott egy büfé, és mivel a környéken, de még az odaúton is alig valami, ezért ott szoktunk ebédelni. Két felnőttnek a belépő 9 ezer forint (igen, ennyi), ezért amikor ebédre elköltünk további 4 ezret, azért szeretnénk ha valami ízleteset adnának. Nem kell sok, nem kell különleges, de legyen ehető és jó. Na, ezt nem sikerül teljesíteniük. De láthatóan nem is igyekeznek. Minek tegyék? Nincs a közelben másik hely. A szálloda étterme drágább, és fel is kell hozzá öltözni. Tegnap a rántott csirkemell erősen halszagú és ízű volt (ugyanabban a zsírban sütötték ki).

Rólam tudni kell hogy nem bírom a halat, elkötelezettség, szeretem őket fotózni, és így nekem a halak olyanok mint más embereknek a kutyájuk. És azt sem esszük meg (semmit nem eszek meg a tengerből).

A palacsinta rágós volt, és alig raktak bele kakaót. Az egész olyan szocializmus ízű volt. De ott 3.60 volt egy tökfőzelék, itt meg 4.000 másfél ebéd…

A lényeg a verseny. A hiánya itt egyszerűen megölte a vállalkozást, mert ha nem ma, akkor holnap, de egyszer rájön a vezetés hogy ez így nem mehet, és szereznek egy másik vállalkozót. Nem lenne egyszerűbb, ha lenne verseny, és ez életben (és versenyben) tartaná mindkát vállalkozót? Nem lenne zsíros profit folyamatosan, de a hosszú távú túlélés valószínűbb mint így. És az elégedett vendég is valószínűbb. És kitalálnának okosságokat amivel még többet, jobbat adhatnának a vendégeknek. Egy jobb kávégépet, sütiket a cukrászdából, változatosabb kajákat, szebb kivitelű tálcákat és tányérokat, tisztább asztalokat, soroljam?

De mivel nincs verseny, a vállalkozás eltunyul, minőség nélkül is van profit. És szépen leépül a szolgáltatás. Amikor pedig kirúgják őket, akkor ön a tanakodás hogy vajon miért. Hát ezért lenne jó a verseny mindenkinek.

Img_5515_resize

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink