Igen. De a hirdetőknek (legalábbis aki lépést akar tartani) ismerni kell a lehetőségeket, a trendeket, az árakat, a fejlesztések irányait, satöbbi. Vagy ha elég nagy, akkor tartania kell olyan szakembereket akik helyete megteszik ugyanezt. Különben lemarad. Mert hogyan használhatná azokat a lehetőségeket amikről nem is tud?
Mondok olyanokat amelyeket biztosan ismersz:
– YouTube video on-screen AdWords ad
– iPhone felhasználói felületen megjelenő hirdetések
No de mi lesz ezekel a technológiákkal?
Az első az egyszerűbb. Veszel egy pólót amire feltolnak egy kör alakú mátrix kódot.
Ez a kód nem más mint egy link az általad megadott website-hoz (de ez lehet valami social networking site is, mondjuk a Facebook. De akármilyem más weboldal.
Emberünk ezen keresztül megszólít, ír egy emilt, sms-t akármit. És máris kész a randi kezdemény…
Ja, egy fényképezős telefonra plusz a letöltött programra szükség van, de ma már ez nem nagy ügy.
A másik végtelenül egyszerű buli-randizós-mobilos megoldás az a Bluetooth kapcsolatra épül.
Alany letölti a programot, beírja magáról amit tudni kell, és amit keres. Ha ilyen kerül a BT hatósugraába, akkor érkezik egy jelzés, máris lehet SMS-ben vagy MMS-ben elkezdeni a párbeszédet.
Szóval a világ bonyolult. Ilyen és hasonló megoldások naponta ezrével érkeznek (és tűnnek el).
De ami marad, azt jó lenne időben kiszúrni, felkarolni, használni, vagy eygszerűen az ötletre építeni (mondjuk BT ATM-ek – amikor a közelébe érsz és bejelölted hogy egyébként keresel ATM-et (délután ki kéne venni egy kis zsét), akkor bejelez. De ugyanez mondjuk adott termékekkel és boltokkal (mobilfeltöltő kártya, iPhone tartozék, satöbbi). Nos, ki lesz az első?