Nem a reklám másolása, hanem a reklám szövege. Ideje egy kicsit kivesézni ezt is.
A Google AdWords rendszerében adottak a megjelenés korlátai, 25 karakter a címsorban, 35-35 a második és harmadik sorban, és 35 karakter a weboldal címe sorban (és 1024 karakter az URL sorban, de ezt nehéz kihasználni).
Az ázsiai nyelvek megszívták, náluk van olyan hogy egy karakterhez két byte kell, így arányosan kevesebbet írhatnak)
Ugyanezek a számok az E-target rendszerében sokkal nagyvonalúbban vannak meghatározva, címsor 50 karakter, hirdetés törzs 180 karakter.
Ennyi helyen elég nehéz jól fogalmazni, de mégis lehet. Nem vagyok klasszis szövegíró, de a 10 év reklámszakmai múlt sok tapasztalatot adott amit most felhasználhatok.
De beszéljünk arról ami NEM nyilvánvaló, vagyis a szövegírásban azokról a dolgokról amire könnyű NEM odafigyelni.
Mert elmondom a szövegben hogy mi az amit hirdetek, a célcsoport szavaival, azt ajánlom amit ők keresnek, stb, stb, stb. Eddig rendben.
De sokan kifelejtik azt, hogy a szövegben benne kell lennie (nem mindig de sokszor) egy utalásnak azok felé, akiket egyáltalán nem szeretnénk pénzért az oldalon látni. Vagyis ha a hirdetés ipari felhasználású fúrógépről szól, akkor ne kattinsák el feleslegesen azok, akik a legolcsóbb otthoni fúróra vadásznak. Egy megoldás lehet az ár megjelölése, de ez sokszor nem taktikus lépés. A versenytársak ugyanis lazán odateszik az olcsóbb árat, és nyekk. De az ipari szóval egyértelműen jelezhetem hogy kikhez szeretnék szólni.
A szöveget minden alkalommal érdemes tesztelgetni. Igaz, azAdWords rendszere adott beállítások mellett maga is szűri majd a kevésbé jól teljesítő hirdetéseket, de értelmezhetőbb és jobban elemezhető ha egy darabig fej-fej mellett fut mondjuk három verzió, és ha kiderült a sorrend, akkor a vesztest törlöm, a nyeresből pedig készítek egy új változatot. Így szépen pumpálható az átkattintási arány, és így az azonos pozícióhoz elégséges licit.
Sokat írhatnék még erről a témáról, valószínűleg folytatom.