A Google bevezetett egy új szolgáltatást, szem előtt tartva különösen az ügynökségi médiatervezőket.
Az Ad Planner:
Egyelőre béta, jelentkezni lehet, de összesen ennyi biztosat tudok.
Használata?
Arra való, hogy megtaláld a legjobb weboldalakat amelyek illenek a tevékenységedhez/termékedhez.
Megadható demográfia és/vagy weboldal cím(ek), és a Planner megad olyan site-okat (Google Content Network-ön belül és kívül egyaránt), amelyek relevánsak.
A kiválasztott site-okra vonatkozóan plusz statisztikákat nyújt a rendszer.
Ennél biztosan több az ami, de csak tesztelve tudnék róla többet írni.
Utólagos bejegyzés:
Megjelent egy pár screenshot és magyarázat a működéséről.
Belépéskor választható két funkció: Médiaterv készítése vagy Kutatás:
A Kutatás képernyőn minden, a rendszerben levő weboldal látható:
A szűrési lehetőségek: nem, életkor, végzettség és családi bevétel (azért ezt magyar site-ok látogatóinál hogyan rakják majd össze???)
Vagy online viselkedésre szűrve:
A megfeleltetés a cikk írója szerint egészen jó, példaként bedobta azokat keresve akik a searchengineland oldalt olvassák, azok milyen oldalakat látogatnak még:
Egy oldalról csillió információ:
És az egyes kiválasztott oldalak összerakhatóak egy médiatervbe:
A médiatervben külön ikon jelzi ha a Google Content Network-ben elérhető az oldal, és hogy milyen módon:
Az ikonok jelentése sorban: szöveges hirdetés, képes hirdetés, gadget
Hmmm. kipróbálnám.