Az első részben azt szedtem össze, hogy az AdWords hogyan kalkulál keresésnél.
Vajon hogy számolódik a content network ára és pozíciók? Ott ugyanis változó mennyiségű hely áll rendelkezésre, ráadásul ugyanazon pozícióért kétféle árazás is versenyzik, megtörténhet hogy a kulcsszó licitjét (max CPC) kell a rendszernek megfuttatnia az ezer megjelenésre adott licittel (CPM). Vagyis site targeted és keyword targeted hirdetések versenyeznek ugyanazon helyért. Ügyes, ezzel jól meg lehet keverni mindenkit…
Kezdjük különválasztva. Amikor keresőkben kulcsszóra versenyzünk, akkor így számolódik a pozíció és az ár.
Site targeted kampányok esetén az egyes hirdetések versenyének alapja a CPM. A kulcsszó max CPC értékéből, átkattintási arányából (CTR) és releváns jellemzőkből(?) számol egy un. eCPM értéket (effektív CPM), és így teszi összehasonlíthatóvá a site targeted CPM licitjeivel.
A Content Network-ben simán előfordulhat, hogy több hirdetés úgy kerül egymással versenybe, hogy az egyik egy kulcsszó targeted kampányból érkezik, a másik pedig egy site targeted kampányból. Na ekkor mi van?
Ekkor jön az un. AdRank, mint közös nevező.
Az AdRank a site targeted hirdetéseknél a CPM licitből és a Landing Page Quality számból számolódik (és ki tudja még miből).
Kulcsszóra célzott kampányok AdRank-je számolódik részben a content CPC-ből (ha megadtad egyáltalán**), valamint a Minőségi Pontszámból (Quality Score, QS), plusz még egyéb relevancia faktorokból.
** Ha nem adsz meg content CPC-t, akkor a rendszer átlagolja a kulcszavankénti CPC liciteket – na erre varrj gombot. Nem érthető. De az sem, hogy alapbeállításként miért nem ajánlja fel a rendszer hogy állíts be Content licitet. Talán mert ez íg ymagasabb Content költést eredményez?
Szóval adva van két hirdetés.
Az egyik kulcsszóval jött, a másik site targeted. És ugyanoda szeretnének bejutni. A kulcsszavasnál a rendszer megnézi a CPC licitet, az átkattintási arány és a Landing Page minőségi paramétereit, ez beszorozza (vagy osztja) egyéb faktorokkal.
A másik site targeted hirdetésként érkezik, ott a CPM licit, Landing Page Quality és egyéb faktorok számolódnak.
Pluszban e mellé a Google magyarázata odateszi ezt is:
A site targeted és a kulcsszóval célzott hirdetések AdRank mutatója alapvetően nem jól összehasonlítható, hiszen az egyik AdRank CPM alapon számolódik, míg a másik CPC alapon. E probléma megoldására az AdWords számol egy egyenérték megjelenés alapú AdRank-et a kulcsszóval célzott hirdetéshez minden alkalommal amikor site targeted hirdetéssel kerül versenybe.
Na erre tessék gombot varrni.
Ja, és hogy ezek után, mennyibe kerül egy kattintás a content network-ben, azt megpróbálják erősen elhallgatni.
Különben is, ha egy olyan pályán versenyez két hirdetés ahol a végén a vevő kattintás alapon fizet (és a Content Network ilyen), akkor miért a CPM a közös nevező?
Szóljon aki érti.