Advanced Targeting vs. Placement Targeting

Tartalomjegyzék

Július közepén a Google rendesen megkavarta a hirdetőket. Bevezetett egy olyan újítást amelynek hatásait még mindig nem lehet pontosan megállapítani, mindenesetre bizonyos hogy a legfontosabb változtatás ebben az évben.

A változás erősen elmosta a határokat a Kulcsszavas hirdetések és a Placement Targeted hirdetések között.

De miért is? Nézzük meg:

A neve ellenére a kulcsszavas hirdetések az alábbi helyeken jelenítenek meg hirdetéseket:

– Google kereső találati oldal

– Google által támogatott keresők találati oldala
   (például az origo keresője, az ok.hu)

– A Tartalmi Hálózat (Content Network), amely áll
a, Google saját tulajdonú weboldalakból (például gmail.com), és a
b, Google AdSense hálózat weboldalaiból (akik pénzért beteszik az oldalukra a Google kódját).

A Placement Targeted hirdetések azokon az oldalakon jelennek meg amelyeket kiválasztottunk, és licitálhatunk oldalanként külön. Mivel a Tartalmi Hálózatban eddig a Google határozta meg hogy mely oldalakon jelenik meg a hirdetés, ezért jelentős volt a különbség a Tartalmi Hálózat és a Placement Targeted hirdetések között.
(egyiknél én mondtam meg hová tegye, a másiknál ő találta ki melyik a legjobb elhelyezés)

Mostantól mi magunk is kiválaszthatunk weboldalakat a Tartalmi Hálózaton belül, és csak azokon jelennek meg a hirdetések. (Vagy azt csinálod amit én is, hogy kiválasztottam pár oldalt, de meghagytam a Google saját megoldásait is, és így összehasonlíthatom hogy melyik jobb) Így:

Media_httpamadeoblogc_zbiei

És látszik is, az általam választott oldalak jobban teljesítettek (de ez nem mindig van így):

Media_httpamadeoblogc_waiui

De még mindig van különbség, és ezért adott esetben még mindig meghagyom a Placement Targeted hirdetéseket egy kampányban.

A Tartalmi Hálózatban a megfeleltetés ugyanis a kulcsszóhoz kötött, vagyis akkor jelenik CSAK meg ha a kiválasztott weboldalon megjelenik a megadott szó, míg a Placement Targeted hirdetéseknél bizonyos fokú célzást ugyan ad a hirdetés szövege (kivéve a banner vagy video), de ez tapasztalatom szerint majdnem elhagyagolható.

Fura, de egyben logikus volt a fejlesztésük, mégis, úgy érzem, ez egy középső lépés, lesz ez még tovább is. A Placement Targeted kampányok (leánykori nevén site targeted) – szerintem – meg fog szűnni, míg lesz helyette valami más, valami frissebb. Kíváncsian várom.

Mindenestre ez a fejlesztés átbillentette a rendszert egy olyan bonyolultsági fokúvá, amely meglátásom szerint egy laikus számára közel kezelhetetlenné tette a dolgot.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink