Amíg hiszékenyek az emberek, addig csalók is lesznek

Vendégbejegyzés következik, kollegám hozta össze az alábbit, remélem lesz még sok ilyen tőle:

Fraud

Valószínűleg nem mi vagyunk az első ügynökség, akinek az ügyfeleit megtalálták más hasonló szolgáltatást kínáló cégek a jelenlegi AdWordsre fordított költésüknél jóval alacsonyabb áron és persze szakértők számára rögtön „bűzlő” ajánlattal. Az ügyfelek azonban gyakran nem veszik észre az ajánlat furcsaságait elsőre, ami érthető is, hiszen ők azért bíznak meg ügynökséget, mert ők sokszor nem ássák magukat bele a dolog mélységeibe, ami rendben is van.

Már több bejegyzés született szakmai körökben olyan szolgáltatásokról, ahol egy kedvező árért, mondjuk 30.000 Ft+ÁFÁ-ért kínálnak cégek egész hónapon át, a nap 24 órájában megjelenést a kereső találati oldalán, fixen az első 5 pozícióban 5 darab kulcsszóra. Fehér Márton bejegyzése ezt a fajta szolgáltatást jól leírja, nem kívánom megismételni, hogy miért is átverés ez a dolog.

Azonban úgy érzem, hogy a legutóbbi ilyen esetünknél, amikor hasonló szolgáltatással találták meg egy ügyfelünket, egy még a fentinél is nagyobb átverésre bukkantunk ebben a „műfajban”. Számomra ott kezd gyanússá válni egy AdWords szolgáltatást kínáló cég, amikor a honlapjukon sem az AdWords minősítés logo nem található meg, sem egy referencia, sem pedig a cégnél dolgozó, állítólag sokéves tapasztalattal rendelkező szakértők neve nincsen megemlítve. Ez a cég, amibe ügyfelünk beleütközött, szintén az 5 kulcsszóra folyamatosan, a nap 24 órájában, egész hónapban, stb. 30.000 Ft + ÁFÁ-ért jellegű AdWords szolgáltatást kínálta. Az ilyen jellegű szolgáltatás, mint a fent említett blogbejegyzés jól összefoglalja, több sebből is vérzik. Kicsit utánakerestem az adott cégnek, és igen érdekes dolgokra bukkantam. Az AdWords hirdetések mellett mással is foglalkoznak, a cég ugyanis fenntartója egy pontgyűjtésen alapuló nyereményjátékot kínáló weboldalnak. Az ajándékokért meghatározott számú pontokat kell összegyűjteni a következő módon: a regisztrált felhasználók emailben kapnak naponta néhány linket, amely weboldalakra navigálva az ott található hirdetésekre kell megnézniük adott ideig.

Gondoljuk csak végig: a gyanútlan ügyfél kap XY Kft-től egy keresőmarketing ajánlatot, melyben azt ígérik neki, hogy látogatók fogják elözönleni az oldalát havi 30.000 Ft + ÁFA összegből, valamint folyamatos megjelenést biztosítanak neki. Mindeközben XY Kft-nek van egy klikkfarm jellegű „vállalkozása” is. Tegyük fel, hogy az ügyfelünknek az AdWords hirdetéseit valóban megjelentetik, és ebből érkezik is (igen jelentős) forgalom az oldalra. Nekik ez nyilván csak úgy éri meg havi 30.000 Ft-ból, ha nagyon olcsón vásárolnak kattintásokat. És mindezt hogyan? A látogatók tartalmi hirdetésekből érkeznek, mondjuk placement targeted kampányok hirdetéseiből. Ezek a placementek az XY Kft-hez közelálló weboldalak, amelyek részt vesznek a Google AdSense programjában. És itt jön be a képbe a pontgyűjtős nyereményjáték. A játékban részt vevő személyeket elirányítják ezekre a weboldalakra, amelyeken a Google hirdetéseket helyez el és ahol a keresőmarketing szolgáltatásra szerződött ügyfelek hirdetései szépen meg is jelennek. Vagyis a keresőmarketing szolgáltatásuk szerződésében vállalt hirdetési forgalmat tudják hozni az ügyfeleiknek (erről természetesen részletes statisztikát nem adnak át az ügyfélnek – kíváncsi lennék például a Bounce Rate-re!), miközben a forgalom az ajándékok reményében kattintgató emberektől érkezik (amely forgalmat a Google sem tudja teljes mértékben szűrni, hiszen az nem robotoktól érkezik). A kattintgató személyeket nyilván kevéssé érdekli az adott ajánlat. XY Kft-nek pedig mindezek fölött jó kis kiegészítő az AdSense programon keresztül szerzett plusz bevétel. Arról ne is beszéljünk, hogy a kattintgató emberek hogyan és milyen ajándékokat kapnak mindezért, de ez már más tészta. Elképzelhető, hogy nincsen igazam (bár úgy lenne), de az ilyen „szolgáltatások” hatalmas átverések és sokat rontanak a szakma és a lelkiismeretes szakemberek megítélésén.

És mint a blog gazdája, hozzátennék pár gondolatot:

1, A TESCO parkolóban odalép hozzád egy asszony, és 800Ft-ért felajánl egy talált aranygyűrűt. Elhiszed neki, elhiszed hogy TÉNYLEG arany?

2, Jelentkezik hozzád egy ember a beszerzői állásra, és kiderül hogy saját kereskedő cége van. Felveszed?

(ha mindkettőre igent válaszolsz, akkor kattins a jobb felső sarokban a piros alapon fehér X betűre)

A legdühítőbb ebben az egészben az, hogy ismét időt raboltak el tűlünk. Ezzel foglalkoztunk, győzködtük az ügyfelet hogy ne foglalkozzon ilyenekkel, és az idő pénz.

 

.A Google harmadik felekre vonatkozó irányelvei

És ha valaki ezt megsérti, itt jelentheted.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink