Analytics frissülések

Úgy tűnik a Google-nek is jót tesz a verseny, mivel akadt egy ügyes versenytársuk (aki nem elhanyagolható módon magyar gyökerű cég).

Így most kijöttek egy olyan változtatáscsomaggal, amit már érdemes kivesézni.
A friss report opciók:

Media_httpamadeoblogc_ignpg

Advanced Segments
Custom Reporting
Visualize

New Account Management Dashboard
Data Export API
Integrated Reporting with AdSense

Akkor sorban:

Advanced Segments

Media_httpamadeoblogc_libig


Ez egy olyan szűkítési mód, amellyel le lehet szűkíteni a vizsgált forgalmat szegmensekre, majd ezeket elemezgetni egyenként. Vannak előre definiált szegmensek mint például a „Fizetett hirdetés forgalom”, de lehet saját szegmenseket is gyártani és használni.

Rengeteg módon használható, hiszen sok helyen érdekes hogy az új és a visszatérő vendégek hogyan mozognak az oldalon, vagy mondjuk hogy az összes forgalomhoz képest hogy alakult azon forgalom akik fizetett hirdetésen keresztül jöttek és vásároltak.
Vagy mondjuk a fizetett hirdetésen érkezett vásárló és az organikus találatokon keresztül érkezett vásárló mennyit költött. (és ehhez hozzátenni azt hogy a hírlevélen keresztül, vagy más kampányokon keresztül érkezett vendég mennyi pénzt hozott a konyhára). Yeee, ismét egy pár sokórás „elveszés” lesz ebből amint elérhető lesz nálunk is…

Egy video hogy mi is ez:

Custom Reporting

Media_httpamadeoblogc_vdqej

Ezzel az eszközzel kialakíthatóak lesznek olyan egyedi report formák, amelyet elmenthetsz, és később ezt nézegeted. Mondjuk legyen az, hogy az egyes böngészők szerint mennyi a Bounce Rate. Ha az egyik böngészőnél túl magas, akkor megeshet hogy a böngészővel a látogató nem látja mondjuk a vásárlás gombot (praxisomban előfordult már, több mint egy alkalommal). Vagy legyen az, hogy az újonnan érkező látogatók mennyi oldalt néznek meg.
A variációk száma közel végtelen, lehet fantáziát elengedni.

Egy video hogy mi is ez:

Visualize

Media_httpamadeoblogc_tefli

Ez a legizgalmasabb. Öt dimenziós ábrázolás.
(Szerintem azt a megvásárolt Gapminder mérnökei hozták be az Analytics-be, de lehet hogy tévedek. Nekem a világ ábrázolásuk sok sok érdekes órát adott)

Nehéz elmagyarázni, érdekes megnézni a lenti videót.
Mondjuk vegyük a jól teljesítő kulcsszavakat, és kerüljenek fel egy grafikonra (x=pages/visit; y=visit).
Eddig kettő dimenzió.
Ha a pötty mérete arányos azzal hogy mennyi konverzó volt belőle, az a harmadik dimenzió.
A negyedik a pötty színe, mondjuk hogy mennyi a konverziós arány.
És végül mindezt időbeli változásban látni, az az örödik.
Ráadásul még a mozgást is le lehet kérni egy „trail”, vagy nyomvonal formájában, ezzel már olyan bonyolultságú a dolog, hogy szinte kezelhetetlen. Vagyis használni is meg kell majd tanulni 🙂

Egy video hogy mi is ez:

New Account Management Dashboard
Data Export API
Integrated Reporting with AdSense

Ezekről már tessék utánaolvasni 🙂

Plusz egy video:

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink