Egy újabb Google AdWords fícsör.
Egy Google levélből idézek (a valódiságát nem tudom bizonyítani, de mivel az Automatic Matching már egy ideje hír szinten ott van, ezért feltehetően autentikus:
„Automatic Matching automatically extends your campaign’s reach by using surplus budget to serve your ads on relevant search queries that are not already triggered by your keyword lists. By analyzing the structure and content of your website and AdWords campaigns, we deliver more impressions and clicks while maintaining your current CTRs [click-through rates] and CPCs [cost-per clicks].
For example, If you sold Adidas shoes on your website, Automatic Matching would automatically crawl your landing page and target your campaigns to queries such as: “shoes” “adidas” “athletic”, etc., and less obvious ones such as “slippers” that our system has determined will benefit you and likely lead to a conversion on your site.”
Vagyis az Autimatikus Matching (Automatikus Megfeleltetés) a fel nem használt büdzsével garázdálkodik, és olyan keresésekre is megjeleníti a hirdetést amely nincs megjelölve a kulcsszavak között. A céloldal struktúráját és tartalmát, valamint a kampányt elemezve olyan megjelenéseket és kattintásokat hoz amellyel megtartható a CTR (átkattintási arány) és a CPC (kattintásonkénti költség).
Nem tudom ki hogy van vele, de ez nekem nem tetszik. Az, hogy a rendszer egy kulcsszónál alapból a „broad match” beállítást adja, már éppen elég. Ráadásul (ha nem figyelsz) akkor a rendszer alapbeállításban berakja a Content Network-öt is a megjelenések közé (sok kis cég nem vesz igénybe szakértői segítséget, maga szeretné kezelni a költését, de nem ismeri annyira a rendszert hogy tudja, a kereső találati oldalán kívül is jelenít meg az AdWorfds hirdetéseket), ráadásul olyan beállítással amelyben nincs külön licit a Tartalmi Hálózatra.
Ehhez képest még engedni a rendszernek hogy az ágy kulcsszó mellé odategye az agy szóra keresés találati oldalait is, na köszönöm nem.