Az egylapos weboldalak előnyei

Tartalomjegyzék

Az egy lapból álló weboldal jó.

Tükrözi a készítő letisztult gondolkodásmódját, amely képes a szerteágazó tevékenységet, vagy sokféle terméket egy oldalra elhelyezni, zsúfoltság nélkül. Igaz, lefelé görgetni kell kicsit, mondjuk 40 méternyit, de ez ismét nem baj, a kattintás már a múlté, a görgetés a jövő!(mi sem bizonyítja jobban a régi egereken nem volt görgető, a mostani, korszerű egereken pedig mindenütt ott a görgető, és az arányuk egyre nő)

Persze vannak akik bonyolítják, készítenek rengeteg oldalból álló weboldalakat, ezzel is megzavarva a látogatót. Az egy lapos weboldal lináris, nem téríti el a látogató figyelmét, az üzenetet fel lehet fűzni egy gondolat köré. Nem zavarjuk meg az embereket a választás oly zavaró lehetőségeivel mint egy menürendszer. (még a végén össze-vissza kattingatna, és csak összezavarodik).

Az egy oldalas weboldal egy zen nyilatkozat, magában foglalja, hogy készítője már túllépett valamin, érettebb, és kifinomultabban lát mindent maga körül, képes egyszerűséget hozni ebbe a zavaros világba.

Persze vannak technikai előnyei is az egylapos weboldalaknak:

Bounce Rate

Nem zavarja meg a gondolkodásunkat a kétszámjegyű Bounce Rate %-ok értelmezése. Az egyoldalas weboldal Bounce Rate-je egy szép kerek szám, 100%. Ugye mennyivel szebb és kezelhetőbb mint az hogy 55% vagy 69,73%? Ugye.

Oldalon töltött idő

Az egyoldalas weboldal mérése is egyszerű. Az oldaletöltések száma egy szép kerek (zen) szám lesz: 0. Az oldalon töltött idő szintén.

(egy kis technikai háttér: A Google Analytics egy adott oldalon töltött időt úgy mér, hogy az adott oldal időpecsétjét levonja a következő oldal belépésekor mért időpecsétjéből, a kettő különbsége az adott oldalon töltött idő. Ha nincs második oldal, nincs második oldal időpecsét, és nincs oldalon töltött idő mérése sem. Más szóval a Bounce látogató oldalon töltött ideje 0)

GOAL, Konverzió

Nem lesz zavaró a konverziók vagy GOAL-ok mérése sem, hiszen a konverzió mondjuk lehet a Landing Oldal (vagyis AZ egyetlen oldal), így elérhető a 100%-os konverziós arány is! Persze vannak akik ezt is tudják bonyolítani, és bevetik az Event mérést (mondjuk egy pdf letöltése, vagy egy gomb), de azok nem érdemlik meg az egyoldalas weboldalakat. Azok sem, akik beépítenek egy kapcsolatfelvétel, vagy megrendelő oldalt is az oldalon található egyetlen linkre (jó nagy gomb, hogy a hülye is észrevegye), de ők már egyébként is megtörték az egyensúlyt, az a weboldal már kettő (vagy phu, több) oldalból áll, ők nem kerülnek be az egyszerűség templomának előcsarnokába, nem egyoldalas weboldalt építettek.

Szóval megoldható a 100% vagy 0% konverziókban, Adrien Monk elalélna a gyönyörűségtől.

Sitelinkek

Ha – esetleg – valamiért, az oldal tulajdonosa arra jut, hogy hirdetni kéne az oldalát, az AdWords-ben például nem csúfítja el a hirdetését a mások által oly gyakran használt sitelink kiterjesztés. Mivel egy oldal, ezért nincs értelme megadnbi más és más szöveggel egy másik aloldalt, hiszen nincsenek aloldalak). Ismét az egyszerűségével túnhet ki a többiek közül.

Ami viszont szerencse (és segít hogy minél több ilyen weboldal jusson el a megvalósulásig, és legyen az interneten sok sok egyoldalas weboldal), az az, hogy vannak iskolák, ahol ezt tanítják. Sok sok hurrával és optimizmussal, de tényleg, azt tanítják, hogy ez jó. És jó is ez így.

Nekünk addig is, marad a sok menüpont, a kattintások, a zavaró navigációs lehetőségek (és döntések) sokasága, a töredék számok Bounce Rate-ben vagy konverzióban, elemezgethető oldalletöltések és oldalon töltött idő.  

És nem jutunk el a zen kiteljesedésig…

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink